آموزش، راه حل جلوگیری از تکرار حوادث مشابه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود در فارس

شیراز-ایرنا-فاجعه آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود که منجر به فوت ۳۳ نفر و مصدومیت دهها تن شد زنگ خطر بروز رخداد مشابه در سراسر کشور و خصوصا استان فارس را به صدا در آورد که نظارت و آموزش مهمترین راهکار جلوگیری از این نوع حوادث است.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح جمعه ۱۲ آبان ماه جاری یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود واقع در شرق گیلان دچار آتش سوزی شد که این حادثه تلخ منجر به فوت ۳۳ نفر و مصدومیت ۱۶ نفر شد.

این رخداد تلخ زنگ خطری برای مراکز اقامتی، شبانه روزی، نگهداری و ترک اعتیاد به صدا درآورد که باید به آن توجه شده و اصول ایمنی در این نوع مجموعه ها بصورت دوره ای مداوم و به شدت کنترل شود.

در این راستا دوره آموزشی مهار آتش و پیشگیری از حوادث ویژه مراکزاقامتی میان مدت درمان اعتیاد و مراکز شبانه روزی توانبخشی و اجتماعی زیرمجموعه بهزیستی فارس کلید خورده است.

۷۱ مرکز ترک اعتیاد فعال در فارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس در این باره به ایرنا گفت: این دوره آموزشی با همکاری سازمان آتش نشانی و معاونت پیشگیری بهزیستی فارس برگزار شد.

آموزش، راه حل جلوگیری از تکرار حوادث مشابه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود در فارس

محمدرضا هوشیار افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری سطح اول و لزوم آموزش مدیران و کارکنان مراکز تحت نظارت جهت واکنش سریع و اصولی به هنگام بروز حوادث،این دوره آموزشی یک روزه جهت ۸۰ نفر از مسئولین و کارشناسان مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد و مراکز شبانه روزی توانبخشی و اجتماعی بهزیستی فارس برگزار شده است .

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه هزار و چهارصد نفر از مبتلایان به اعتیاد در ۷۱ مرکز اقامتی میان مدت تحت نظارت بهزیستی فارس در حال گذراندن دوره درمان هستند و هدف از اجرای این دوره کسب دانش و مهارت لازم جهت پیشگیری از آتش سوزی و یا مقابله با آتش سوزی،برق گرفتگی،گزش حشرات و سایر حوادث محتمل در مراکز است. وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با تئوری آتش و انواع خاموش کننده ها و سیستم های ایمنی و مهار آتش و راه های عملی مقابله آشنا خواهند شد.

مدیر کل بهزیستی فارس گفت: هر سه ماه یکبار مراکز شاخص در ارائه خدمات و رعایت اصول و قوانین خدمات دهی برای آموزش دهی معرفی می شود و با تشدید نظارت بصورت مستمر،عملکرد ،رعایت اصول و کیفیت خدمات در مراکز تحت نظارت بهزیستی فارس بررسی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha