۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85295910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوشمندسازی داده‌محور، مهمترین عامل مقابله با فرار مالیاتی است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی و تشخیص مالیات بر اساس داده محوری از مهمترین عوامل تحقق عدالت و برنامه‌ریزی در راستای مقابله با فرار مالیاتی است.

به گزارش ایرنا، احمدرضا مُدبرنیا روز یکشنبه در نشست آموزشی روسای اتحادیه‌های صنفی شهر اصفهان با اشاره به توسعه دولت هوشمند و سامانه‌های مالیاتی افزود: در زمان حاضر و پس از استقرار دولت الکترونیک، حرکت پُرشتاب نظام مالیاتی به سمت دولت هوشمند آغاز شده است و اطلاعات فعالان اقتصادی در سامانه‌های سازمان جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت به سمت نظام مالیاتی هوشمند، در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته و بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور ارتباط بین داده‌های فعالان اقتصادی و مدیریت نظام مالیاتی را به وجود آورده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: ایجاد عدالت مالیاتی همیشه بعنوان یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: صاحبان مشاغل سال گذشته با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۰۰ نسبت به قطعی‌سازی پرونده‌های مالیاتی خود اقدام کردند که در این راستا رکورد تاریخی در وصول درآمد مالیاتی و اجرای موفق و کم نظیر این تبصره و اطلاع‌رسانی آن ثبت و به ارتقا فرهنگ مالیاتی آحاد جامعه و عزم و اراده ملی با هدف تمکین صحیح به قوانین و انجام بهنگام تکالیف مالیاتی منجر شد.

مُدبرنیا با اشاره به مزایای اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان خاطرنشان کرد: اداره کل امور مالیاتی استان آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت مطلوب اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های حرفه ای در راستای استقرار میز خدمت مالیاتی و ارتباط و تعامل مطلوب و اثرگذار با فعالان اقتصادی با هدف رفع مشکلات آنها اقدام کند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۲۵ هزار واحد صنفی و حدود ۵۶۰ اتحادیه در سراسر استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

نشست آموزشی اتحادیه‌های صنفی شهر اصفهان با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان و روسای اتحادیه‌ها و اصناف در سالن اجتماعات اتاق اصناف اصفهان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha