اسدی: فدراسیون دوچرخه‌سواری روی بمب‌ساعتی است/ به دنبال وایلدکارت برای پرتوآذر هستیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: با اتفاق‌ها و پرونده‌هایی که برای ما به ارث گذاشته شده عملا دوچرخه‌سواری روی بمب ساعتی نشسته است. بدهی‌ها برایمان مشکل ایجاد کرده که در صدد هستیم آن را مدیریت کنیم.

رسول اسدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از قطعی شدن سهمیه المپیکی ایران در پاریس خبر داد و تاکید کرد: با اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری و تایید اختصاص سهمیه دوچرخه‌سواری به نام ایران، یک سهمیه دیگر به نام ورزش ایران به ثبت رسید.

وی ادامه داد: البته فدراسیون از مدت‌ها پیش برای کسب سهمیه‌ای‌ دیگر، کار خود را آغاز کرده و امیدواریم بتوانیم برای فرانک پرتوآذر هم وایلدکارت بگیریم تا سهمیه‌های دوچرخه‌سواری ایران به عدد ۲ برسد. البته هنوز در این خصوص به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم اما تلاشمان را ادامه خواهیم داد و امیدواریم این مهم محقق شود.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با تاکید بر اتفاقات و سوابق عجیب این فدراسیون گفت: بعید می‌دانم فدراسیونی مانند ما این همه مشکلات را در گذشته تجربه کرده باشد. بحث دوپینگ یک موضوع مهم و حیاتی بود که موفق شدیم آن را به خوبی مدیریت کنیم. مشکلات مدیریتی که از قبل برای ما به ارث گذاشته شده، بخش دیگری از حاشیه‌ها بود که هنوز طبعات آن را می‌پردازیم. در حوزه مالی، قراردادها و پرونده‌هایی که در این فدراسیون وجود دارد، یک اتفاق عجیب است.

اسدی: دوچرخه‌سواری روی بمب‌ساعتی نشسته است/ به دنبال وایلدکارت برای پرتوآذر هستیم

اسدی گفت: با همه این شرایط در بازی‌هایی آسیایی هانگژو موفق به کسب مدال شدیم و اعزام‌های فدراسیون هم در این مدت انجام شد. با کسب سهمیه المپیک اتفاق خوب دیگری برای دوچرخه‌سواری رقم خورد و تلاش همه ما این است که این روند را با شدت و قدرت بیشتری ادامه دهیم.

وی در پاسخ به این سئوال که کدام رکابزن در پاریس افتخار پوشیدن لباس تیم ملی ایران را خواهد داشت، افزود:‌ بعد از پنجم آذرماه و اتمام اختتامیه لیگ در این خصوص و طی نشستی با کمیته فنی تصمیم‌گیری خواهد شد و چارچوب انتخاب و نحوه گزینش این ورزشکار به صورت رسمی اعلام می‌شود. در کل باید بگویم سیاست ما بر جوان‌گرایی است و از هر فرصتی برای این کار استفاده خواهیم کرد.

اسدی: دوچرخه‌سواری روی بمب‌ساعتی نشسته است/ به دنبال وایلدکارت برای پرتوآذر هستیم

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری همچنین در خصوص بدهی‌ قبلی فدراسیون گفت: با اتفاق‌ها و پرونده‌هایی که برای ما به ارث گذاشته شده عملا دوچرخه‌سواری روی بمب ساعتی نشسته است. بدهی‌ها برایمان مشکل ایجاد کرده که در صدد هستیم آن را مدیریت کنیم، البته این کار آسانی نیست و فدراسیون در حد بضاعت خود می‌تواند این کار را انجام دهد. بدهی جاری فدراسیون حدود ۵ میلیارد است که بیش از نصف آن پرداخت شده است. بدهی ساختمان هم روی دست ما باقی مانده و معلوم نیست چه زمانی گریبان ما را بگیرد. از سویی دیگر فدراسیون به اتحادیه جهانی ۳۵ هزار فرانک سوییس بدهکار بود که ۷ هزار فرانک پرداخت شده و مابقی به صورت قسط‌بندی در حال پرداخت است. این بدهی‌ها مربوط به ۶سال گذشته است که روی هم انباشته شده است. در مورد لغو میزبانی‌های قبلی، جریمه‌های دوپینگ و مسائلی از این دست هم با مشکلاتی مواجه بودیم و عملا بیشتر وقت و توان فدراسیون معطوف به حل و فصل این مشکلات بوده است.

اسدی در مورد اینکه چرا بحث ساختمان نیمه‌کاره فدراسیون تمام نمی‌شود، تاکید کرد:‌ این بدهی در حال حاضر ۸ میلیارد تومان است که به دوره ما هم باز نمی‌گردد. پروژه مذکور مباحث مختلف حقوقی دارد که بعد از اعتراض به رای صادره، وارد فاز جدیدی شده؛ آنچه مسلم است به دلیل نوع نگارش و شیوه عقد قرارداد، فدراسیون دوچرخه‌سواری اکنون باید تاوان آن را پرداخت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha