۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85296043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاخص پرستار به تخت در خراسان‌شمالی ۰.۲ درصد ارتقا یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی گفت: شاخص تعداد پرستار به‌ تخت در بیمارستان های زیرپوشش این دانشگاه طی عملکرد دولت با جذب ۳۰۰ پرستار جدید ۰.۲ درصد ارتقا یافت.

محمدرضا تاتاری روز یکشنبه به مناسبت روز پرستار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون شاخص تعداد پرستار به‌ تخت در ۹ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به ۰.۹ درصد می رسد در حالی که این میانگین در کشور ۱.۲ درصد است.

وی افزود: گرچه طی عملکرد ۳۰۰ پرستار جدید جذب و تبدیل وضعیت شدند اما برای نزدیک شدن به میانگین کشوری نیازمند جذب حداقل ۲۵۰ پرستار دیگر هستیم.

به گفته تاتاری؛ اکنون یکهزار و ۳۵۰ پرستار در مراکز درمانی علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه ۸۰ درصد پرستاران استان را بانوان تشکیل می دهند، گفت: از یکهزار و ۳۵۰ پرستار حدود ۷۰ درصد رسمی، پیمانی و قراردادی هستند.

تاتاری با اشاره به کمبود پرستار در استان، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی پرستار در سیستم درمان، فشار مضاعف بر پرستاران وارد می‌کند به گونه ای که برای ارایه خدمات بهتر به شهروندان باید این کمبود جبران شود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha