گسترش رزمایش‌های ژاپن در پی ادعای تهدید تایوان از سوی چین

تهران - ایرنا - در پی نگرانی‌های ژاپن از احتمال حمله چین به تایوان، سربازان این کشور به عنوان بخشی از تمرینات نظامی سراسری در رزمایشی در ساحل جزیره توکونوشیما در جنوب غربی ژاپن شرکت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه ژاپن تایمز، سربازان تیپ واکنش سریع آبی-خاکی نیروی زمینی ژاپن(ARDB) روز یکشنبه به ساحل جزیره ای در دریای چین شرقی یورش بردند و در قلمرویی که توکیو نگران حمله چین به آن است، یک جنگ را شبیه سازی کردند.

با افزایش تنش‌ها میان همسایگانی همچون چین، روسیه و کره شمالی، رزمایش در این جزیره به عنوان بخشی از تمرینات نظامی سراسری ۱۱ روزه ۰۵JX انجام شد تا آمادگی نیروی زمینی، دریایی و هوایی ژاپن را برای حفاظت از ارضی و زیرساخت های خود مانند نیروگاه ‌های هسته ای نشان دهد.

ژنرال یوشی هیده یوشیدا فرمانده ستاد مشترک نیروهای دفاعی ژاپن گفته است: هدف این سری از رزمایش ‌های نظامی نشان دادن این است که در صورت بوجود آمدن شرایط اضطراری حاصل از جنگ می‌توانیم مشترکا به آن پاسخ دهیم.

برخلاف بسیاری از جزیره ‌های جنوب غربی ژاپن که در امتداد تایوان کشیده شده اند، ساحل توکونوشیما صخره مرجانی ندارد و این موضوع عملیات ‌های نظامی را سخت تر می‌کند.

به نظر می‌رسد در طی سال ‌های آینده، گستره و سرعت رزمایش ‌های نظامی ژاپن به همراه نیروهای آمریکا افزایش یابد زیرا فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در ماه دسامبر(آذر-دی ۱۴۰۱) از بزرگترین زیرساخت نظامی این کشور از زمان جنگ جهانی دوم رونمایی کرد و بودجه اختصاص یافته به مسائل دفاعی و نظامی را دوبرابر کرد.

فومیو کیشیدا تاکنون هشدار داده است که در صورت حمله چین به تایوان، آسیای شرقی ممکن است اوکراین بعدی شود. ۴۳.۵ تریلیون ین معادل ۲۹۰ میلیارد دلار از این بودجه به تسلیحات جدید مانند موشک ‌هایی با برد بیشتر و همچنین افزایش ذخایر مهمات برای جنگ اختصاص می‌یابد.

اما کاهش ارزش ین در سال جاری میلادی ژاپن را مجبور کرده است که برخی از هزینه ‌های خود را کاهش دهد. این هزینه ‌ها شامل خرید مدل ‌های جدید بالگرد ‌های چینوک ساخت آمریکا است که در رزمایش توکونوشیما مورد استفاده قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha