۱۵ میلیارد ریال برای طرح‌های محرومیت زدایی اراک هزینه شد

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: ۱۵ میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی توسط سپاه در مناطق محروم این شهرستان هزینه شد. 

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «محمد مهجوری» روز یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی روستاهای شهرستان اراک، افزود: عملیات اجرایی ۴۰ منزل مسکونی محرومان و ۹ استخر ذخیره آب در روستاها و مناطق محروم شهرستان اراک آغاز شد.

وی ادامه داد: ۲۹ منزل مسکونی محرومان از ابتدای سال‌جاری تاکنون تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و بهره‌برداری از بقیه این منازل نیز تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک خاطر نشان کرد: اجرای این طرح‌ها با هدف تامین منزل نیازمندان و تامین آب آشامیدنی روستاهایی که با کمبود آب مواجه هستند با کمک جهادگران خستگی‌ناپذیر شهرستان اراک انجام شده‌است.

سرهنگ مهجوری، با یادآوری بهره‌برداری از طرح‌های هفته بسیج، گفت: بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی از جمله استخر ذخیره آب در روستای نور عین، استخر ذخیره آب و جدول گذاری در روستای قاسم آباد و استخر ذخیره آب در روستای دینه کبود که با مشارکت اهالی روستا و جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی انجام شد، به بهره‌برداری رسید.

طرح جدول‌گذاری آب کشاورزی روستای قاسم آباد به طول ۵۰۰ متر جدول با مشارکت بسیج سازندگی ناحیه اراک، جهاد کشاورزی و اهالی این روستا نیز به بهره‌برداری رسید و ایجاد ۵۰۰ متر جدول‌گذاری به صورت مشارکتی برای رسیدن آب به باغات این روستا آغاز شد.

بازدید از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و مسابقات دانش‌آموزی روستای قاسم آباد از دیگر برنامه‌های سفر فرمانده سپاه اراک به این روستا بود.

استخر آب کشاورزی روستای نورعین نیز در این سفر با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال با مشارکت بسیج سازندگی ناحیه اراک، جهاد کشاورزی و اهالی این روستا به بهره‌برداری رسید.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران از بیست و نهم تا پنجم آذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha