۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85296190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار قرمز هواشناسی برای جنوب و جنوب شرق ایلام

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبر: 85296190
هشدار قرمز هواشناسی برای جنوب و جنوب شرق ایلام

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام با اشاره به فعالیت سامانه قوی بارشی از امشب، گفت: هشدار قرمز برای نواحی جنوب و جنوب شرق و هشدار نارنجی برای کل استان صادر شده است.

"احسان احمدی نژاد" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شدت ریزش های این سامانه بارشی که فعالیت جوی خود را از اواخر وقت امشب آغاز می کند در مناطق جنوب و جنوب شرق استان شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر بیشتر از سایر نقاط است که باتوجه به شدت بارش ها برای ساکنان این مناطق هشدار قرمز نسبت به این سیستم صادر شد.

وی افزود: این سیستم ریزشی از پتانسیل بارشی همراه با رگبار قوی برخوردار است که همه استان را در بر می گیرد و مردم و مسئولان نسبت به پیامدهای آن هوشیار باشند.

احمدی نژاد یادآور شد: اوج بارش های این سیستم فردا خواهد بود و از روز سه شنبه به تدریج تضعیف می شود.

وی ادامه داد: وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق، مه گرفتگی در گردنه ها و کاهش دید افقی، صاعقه، احتمال بارش برف در نوک قله ها و بارش تگرگ در نواحی مستعد از پیامدهای جوی این سیستم است.

وی اضافه کرد: این بارش ها مخاطراتی چون سیلابی شدن مسیل ها و کانال ها، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: طی امروز و فردا دمای بیشینه بین هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد نسبت به روزهای اخیر کاهش می یابد و دمای صبحگاهی هم تا روز چهارشنبه به سه تا یک درجه سانتیگراد می رسد.

احمدی نژاد باتوجه به وزش شدید باد همراه با رگبار باران نسبت به استحکام سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، اراضی کشاورزی، گلخانه ها، کندو و مزارع پرورش ماهی هشدار داد.

وی از عشایر خواست که از اتراق در کنار رودخانه ها و خشکه رودها پرهیز کنند و دامداران و کوهنوردان نیز از حضور در مناطق مرتفع به علت خطر اصابت صاعقه اجتناب ورزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha