اعلام آماده‌باش در استان سمنان در پی هشدار نارنجی هواشناسی

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و راهداری با توجه به این هشدار در وضعیت آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هشدار نارنجی هواشناسی به معنای اقدام ضروری به همراه احتمال خسارت گسترده است.

کمال طاهریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اعلام هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان تمامی مناطق این استان تحت‌تأثیر شرایط نامساعد جوی هستند و انتظار می‌رود آحاد مردم توصیه‌های مربوط به پیشگیری از مخاطرات جوی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: شرایط نامساعد جوی از روز دوشنبه بیست و هشتم آبان مناطق غرب و شمال‌ غربی شامل شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه را در بر می‌گیرد و به تدریج سامانه به سمت شرق و شمال شرقی استان سمنان پیش‌ می‌رود که رعایت توصیه برای پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری است.

وی با اشاره سیل میانه آبان در مناطقی از شهرستان میامی در شرق استان سمنان،گفت که پیکر بانوی ۴۰ ساله در سیل بامداد هفدهم آبان در کالپوش میامی تا این لحظه پیدانشده است.

طاهریان تصریح کرد: برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان‌های استان سمنان برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی از جمله اقدامات با توجه به اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان تاکید کرد: عشایر و کوهنوردان با توجه به شرایط نامساعد جوی در روزهای پیشرو از صعود به ارتفاعات و شهروندان از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار سطح نارنجی شماره ۱۸ استان، از کاهش دما تا زیر صفر درجه سانتیگراد و احتمال کولاک و تگرگ در ارتفاعات خبر داد و بارش برف در مناطق سیل‌زده شرق استان را دور از انتظار ندانست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان
ابراز کرد: تقویت فعالیت سامانه بارشی از شامگاه دوشنبه تا اوایل چهارشنبه در بیشتر نقاط به صورت باران، رگبار شدید و رعدوبرق و احتمال تگرگ، و در نواحی سردسیر به صورت بارش برف واحتمال کولاک، پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی افزود: باد شدید و گردوخاک در بیشتر نقاط استان سمنان دور از انتظار نیست و احتمال کاهش محسوس دما بین پنج تا هشت درجه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و احتمال رواناب و سیلاب ناشی از بارش ها به ویژه در نواحی شمالی رخ وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: امروز دوشنبه در برخی نقاط به ویژه نیمه غربی و ارتفاعات شمال غربی استان سمنان و فردا سه‌شنبه شدت بارشها در ارتفاعات و نواحی شمالی و شمال شرقی افزایش می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha