۳۰ کیلومتر از بستر رودخانه‌های کرمانشاه لایروبی شد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: بسیاری از عملیات‌های عمرانی از ادوار گذشته به جای مانده که وظیفه ماست آنها را انجام دهیم؛ تا به امروز بیش از ۳۰ کیلومتر از بستر رودخانه‌های کرمانشاه لایروبی شده و مابقی نیز انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد طیب صحرایی عصر دوشنبه در جلسه ستاد بحران استان در استانداری افزود: به فصل بارندگی و سرما وارد شده‌ایم و طبیعی است با هشدارهایی برای مقابله با سیلاب و دیگر بلایی رو به رو شویم.

وی ادامه داد: به توجه به هشدار نارنجی برای استان کرمانشاه به مناسبت دو روز بارندگی در روزهای آینده این وظیفه دستگاه‌های مربوطه است که آمادگی کامل برای مقابله با خطرات احتمالی را داشته باشند.

صحرایی با بیان اینکه مردم از اینکه مسئولان خطاکار برای توجیه خطای خود بگویند غافلگیر شده‌ایم خسته شده‌اند، افزود: در روزهایی که هشدار برای مقابله با بحران صادر می‌شود ترک فعل و غفلت از هیچ مسئولی پذیرفته نیست و امیدواریم همه دست‌اندرکاران با تمام توان کارهای خود را انجام دهند.

استاندار کرمانشاه گفت: بعد از این دور بارندگی مجددا با تمام توان کار لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها از سر گرفته خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه بعضی از رودخانه‌های استان ۱۳ سال است لایروبی نشده‌اند، افزود: جریانی که در برخی از شهرستان‌ها دچار نابسامانی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد این است که فرمانداران با کمک شهرداری، راهور، نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های مربوطه با افراد متخلفی که اقدام به ریختن نخاله در مسیر رودخانه‌ها و حریم شهر می‌کنند برخورد جدی نمایند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: این بی مبالاتی از طرف برخی از افراد ممکن است خسارات مالی و حتی جانی را برای شهروندان به دنبال داشته باشد پس با این افراد باید برخورد جدی صورت گیرد.

صحرایی گفت: در برخی از رودخانه‌ها به دلیل وجود نیزار باید با انجام محاسبات علمی و همکاری آتش‌نشانی و دیگر ارگان‌های مربوطه برای لایروبی بستر رودخانه اگر بشود بستر را بلوک بندی کرد و اگر جایی لازم بود نیزار قلع و قمع یا آتش زده شود، البته که آتش سوزی گزینه اول ما نیست اما اگر ناچار باشیم این کار را انجام خواهیم داد.

هشدار رنگ نارنجی برای ۲ روز آینده در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه جلسه گفت: سازمان هواشناسی کشور برای ۲ روز آینده استان هشدار نارنجی صادر کرده که نشان دهنده حجم بارندگی طی این روزها است.

«افشین یگانه» ادامه داد: در شهر کرمانشاه از اول مهر تا به امروز ۵۸/۷ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بارش ۶۱/۷ میلی‌متر در بلند مدت شاهد کاهش پنج درصدی بارندگی هستیم.

وی با بیان اینکه در استان ۲۲ ایستگاه هواشناسی با دقت بالا وجود دارد، افزود: میانگین بارش سالانه در استان تا به امروز ۴۳/۸ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بلند مدت ۳۰ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

یگانه گفت: با توجه به بارش‌های ۲ روز آینده انتظار می‌رود که کسری‌های بارش در همین ماه جبران شود؛ از امشب بارندگی آغاز و فردا ظهر شدید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بیان کرد: با توجه به کاهش محسوس دما همزمان با بارندگی‌های ۲ روز پیش رو بارش برف و تگرگ در برخی مناطق کوهستانی و گردنه‌ها به خصوص در شهرستان‌های گیلان‌غرب و کرند دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: در چهار استان همجوار هشدار قرمز صادر شده یعنی میزان بارش در کردستان، ایلام، لرستان و همدان بیشتر از کرمانشاه است.

یگانه افزود: با توجه به داده‌های اطلاعاتی برای ۲ روز آینده حداقل ۲۰ و حداکثر ۶۰ میلیمتر بارندگی در استان خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha