انتقاد استاندار فارس از جای خالی کتاب در تبلیغات رسانه‌ای

شیراز – ایرنا – استاندار فارس با انتقاد از نبود تبلیغ کتاب در رسانه ها، گفت:‌ در استفاده از رسانه برای معرفی کتاب غفلت شده است.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه روز یکشنبه در بازدید از کتابفروشی‌های شیراز، اظهار کرد: یکی از راه های تشویق مردم به کتابخوانی رسانه ملی است که البته نقش تشویقی و ترویجی دولت را در این میان نباید فراموش کرد.

وی اذعان کرد: در حالی فرهنگ مطالعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان جا نیفتاده که به گفته بسیاری از این افراد این گروه سنی، روزانه ساعات زیادی از زمان خود را در فضای مجازی می‌گذراند.

استاندار فارس ادامه داد: افزون بر تلاش برای علاقه مند ساختن بزرگسال و جوانان به کتاب باید فرهنگ کتابخوانی در ابتدای کودکی در میان خردسالان ترویج شود.

موضوع کتابفروشی‌های بی‌ضابطه در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود

استاندار فارس پس از شندیدن گلایه‌ها و نقطه نظرات برخی از کتابفروشی‌ها، گفت: موضوع کتابفروشی‌های بدون ضابطه باید در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و تصمیم‌گیری شود.

ایمانیه اضافه کرد: برای اینکه معیشت این کتابفروشی ها دچار وقفه نشود کتابفروشی ها این عده را بکار بگیرند و در کنار خود مورد حمایت قرار دهند.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس پیشنهاد کرد: فروش کتاب‌های مجازی با استفاده از سامانه برخط کتابفروشی‌ها توسط کتابفروشان دنبال شود.

پیشنهادی از استاندار به نفع کتابخوان‌ها

ایمانیه به کتابفروشی‌های شیراز توصیه کرد: کتاب‌هایی که پس از فروش از نظر فیزیکی سالم و تمیز هستند را پس گرفته و با قیمت پایین تری به مشتریان خود عرضه کنند.

وی افزود: در این صورت گردش کتاب و میزان کتابخوانی افزایش پیدا می‌کند.

کوشش برای راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی فارس

استاندار فارس ادامه داد: تلاش می کنیم کارخانه کاغذسازی زاگرس به زودی راه اندازی شود.

ایمانیه با بیان اینکه تجهیزات کارخانه کاغذسازی زاگرس توانمندی جوهرزدایی را دارد، پیش بینی کرد:‌ به این وسیله می توان کاغذ را با بهای پاییینی در اختیار ناشران قرار داد.

سامانه برخط کتابفروشی‌ها موفق بود

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این بازدید از کتابفروش‌های فارس گفت: راه اندازی سامانه کتابفروشی ها اقدامی مثبت از سوی دولت بود که به دنبال آن همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بخش عمده‌ای از فروش کتاب به فضای مجازی منتقل شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: امیدواریم با تبلیغات و توسعه بیشتر امکان دسترسی بیشتری به کتاب در این سامانه فراهم شود.

وی یادآور شد: علاقه مندان به کتاب می توانند ماهیانه تا سقف ۴۰۰ هزار تومان از این سامانه خرید و یکصد هزار تومان تخفیف دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha