جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در اولویت است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با شرایط خاص جغرافیایی این استان لازم است موضوع جذب و پذیرش نیروی انسانی در این استان با اولویت بومی پذیری و با هدف ماندگاری نیروها اتفاق افتد.

به گزارش ایرنا، محمد کرمی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: آموزش و پرورش مساله اساسی کشور است و همه باید با دلسوزی و نگاه کمک به این مجموعه توجه ویژه ای به نظام آموزشی داشته باشند.
وی افزود: در همه حوزه‌ها و بخش‌ها از فرصت‌های موجود باید به درستی استفاده شود و به دنبال خلق بسترهای جدیدی برای رسیدن به اهداف باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اعتقاد داریم با تلاش و جدیت همه امور انجام شدنی است و کار نشدنی در ایران اسلامی و سرزمین استان وجود ندارد، باید همت و اراده‌مان را بیش از گذشته به کار ببندیم.
کرمی گفت: آموزش و پرورش دستگاهی است که با فکر و ذهن فرزندان جامعه سر و کار دارد، از همین روی مسئولیت سنگینی بر عهده معلمان و متولیان امر تعلیم و تربیت وجود داشته و خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های جامعه توجه و پرداختن به آموزش و پرورش و ارتقاء شاخص‌های موجود در آن در همه ابعاد است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همه علوم ابزاری است برای تقویت نگاه توحیدی و رسیدن به مقصود و معبود و مادامی که این نگاه در جامعه نهادینه شود، تربیت انسان‌هایی متخلق به اخلاق الهی، بصیر، آگاه، خودشناس و خداشناس رقم می‌خورد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: دستگاه تعلیم و تربیت با تمام توان و تلاش به دنبال انجام کار در مسیر اصلی با هدف ایجاد تغییر نسبت به گذشته و بدون پرداختن به حواشی خواهد بود و این مهم بی‌وقفه استمرار دارد.
حسن بروشکی افزود: از آنجایی که جامعه هدف و مخاطب نظام آموزشی آحاد جامعه و همه ایرانیان و خانواده‌ها هستند به نوعی آموزش و پرورش در یکایک خانه‌ها ورود پیدا کرده و این نشان از ضرورت مشارکت، همراهی و تعامل اولیا با مدارس و برنامه‌های جاری آن دارد.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم دستگاه تعلیم و تربیت در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف باید با برنامه و حول محور برنامه‌ریزی حرکت کند لذا ضرورت وجود برنامه‌ای منسجم، مدون و تعریف شده احساس می‌شود و بر آن شدیم تا برنامه پنج ساله توسعه آموزش و پرورش را با رویکرد ایجاد تحول و افقی رو به پیشرفت تدوین و پیشنهاد کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha