۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85296446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زرداری: حامی تقویت روابط پاکستان با ایران فارغ از تحولات جهانی هستیم

اسلام‌آباد - ایرنا - رییس جمهور اسبق پاکستان پیشبرد سریع پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را مهم برشمرد و تاکید کرد که ما حامی تقویت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران فارغ از مسائل و تحولات بین المللی هستیم.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، آصف علی زرداری امروز در کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان دیدار کرد.

در این نشست حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی و سلیم ماندوی والا عضو ارشد حزب مردم و نایب رئیس سابق مجلس سنای این کشور نیز حضور داشتند.

طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه ایران و پاکستان، مسائل منطقه‌ای و بین المللی، آینده جهان اسلام به ویژه وضعیت فلسطین و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت‌وگو کردند.

آصف علی زرداری که سرپرستی حزب مردم پاکستان را نیز برعهده دارد با یادآوری افتتاح خط لوله گاز ایران-پاکستان در سال ۲۰۱۳، ابراز امیدواری کرد که این پروژه مهم به زودی تکمیل شود.

وی اظهار داشت که تنها یکصد کیلومتر از احداث این خط لوله باقی مانده و امیدواریم هرچه زودتر شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

زرداری افزود که ایران‌ و پاکستان همواره از روابط دیرینه و نزدیکی برخوردار بوده و این روابط همچنان در مسیر رشد قرار دارد و ما از تقویت بیش از پیش مناسبات دو کشور همسایه فارغ از تحولات جهانی حمایت می‌کنیم.

رییس جمهور اسبق پاکستان تصریح کرد: جمعیت ایران و پاکستان در مجموع بالغ بر ۳۰۰ میلیون نفر است لذا باید از این ظرفیت برای تامین نیازهای متقابل بهره‌برداری شود.

زرداری: حامی تقویت روابط پاکستان با ایران فارغ از تحولات جهانی هستیم

امیری مقدم، سفیر ایران در پاکستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه‌های خود برای تعمیق همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور افزود: تقویت همکاری‌ها با همسایگان به ویژه پاکستان به عنوان کشور دوست و مهم ایران در اولویت سیاست دولت سیزدهم قرار دارد.

طرفین با ابراز نگرانی از تشدید اوضاع در غزه، بمباران و محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی را جنایت علیه بشریت دانسته و ابراز امیدواری کردند که جهان اسلام به زودی شاهد آزادی قدس شریف باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha