۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 85296461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیتلر و بی بی، یک فرجام تراژیک

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 85296461
هیتلر و بی بی، یک فرجام تراژیک

تهران - ایرنا - شخصیت آدولف هیتلر و بنیامین نتانیاهو ظرفیت بالقوه‌ای برای الهام در خلق آدم‌های شرور فیلم‌ها دارد اما باید دید عاقبت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز شبیه سرانجام رایش سوم به یک تراژدی سینمایی خلق می‌شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا؛ قدرت‌یابی «آدلف هیتلر» در آلمان و اقدام نژادپرستانه وی در چارچوب مشرب «نازیسم» که به کشتار یهودیان و کوچاندن آنها از اروپا و در نهایت منجر به وقوع جنگ جهانی دوم شد، سوژه مناسب و الی الابدی برای مالکان کمپانی‌ فیلمسازی یهودی صهیونیستی هالیوود فراهم ساخت که ذیل داغ نگهداشتن اقدامات شرورانه رهبر نازی‌ها، چهره‌ای مظلوم و ستم دیده از یهودی صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی نمایش دهند.

ساخت فیلم درمورد شرارت های «آدولف هیتلر» و معرفی وی به عنوان عامل کشتار دسته جمعی یهودیان یا «هولوکاست»، نه از فردای پایان جنگ جهانی دوم بلکه همزمان با حضور وی در قدرت شکل گرفت، از جمله فیلم «نبرد بزرگ» که با بازی و کارگردانی چارلی چاپلین ساخته شد و این روند تا کنون ادامه دارد.

این روزها در میانه میدان پس از «طوفان الاقصی» و حمله به غزه، چهره‌ای به نام بنیامین نتانیاهو در کسوت نخست وزیری رژیم صهیونیستی قدرت را در دست دارد که از منظر شرارت، دست کمی از رایش سوم ندارد و می تواند مانند آدولف هیتلر دستمایه ساخت فیلم‌های با مشخصه آدم‌های شرور قرار گیرد.

بنیامین نتانیاهو پیش از جنگ غزه، به خاطر شرارت و اصرار بر اصلاح قضایی، مخالفان بسیاری را برای خود در همه طیف از مردم عادی تا رده‌های بلند پایه ارتش تراشید و به گفته برخی اگر «طوفان الاقصی» نیز شکل نمی‌گرفت، کار او تمام بود.

گرچه اعتراضات داخلی به کنارگیری بنیامین نتانیاهو نیانجامید، اما حمله و اقدامات شرورانه وی به غزه، بعد از «طوفان الاقصی» سرانجام او را مشخص کرده و گواه آن نتایج نظرسنجی‌ها و بلند شدن صداهایی است که خواهان کناره‌گیری او از قدرت است.

از فردای روز ۱۵ مهر ماه و وقوع «طوفان الاقصی»، بنیامین نتانیاهو به بهانه تلافی، بیش از یک ماه است که مردم بی دفاع غزه را هدف بمباران قرار داده و آمار تلفات نشان از یک نسل کشی گسترده دارد.

اقدام شرورانه بنیامین نتانیاهو تا کنون افزون بر تخریب منازل مردم و زیرساخت‌های غزه، منجر به شهادت بیش از ۱۴ هزار نفر از جمله ۵۶۰۰ کودک و ۳۵۵۰ زن شده است.

حال با توجه به هولوکاستی که در غزه رقم خورده، و با وجود فشارهای بین‌المللی و نهادی حقوق بشری مبنی بر توقف حمله به شهروندان بی دفاع، همچنان بنیامین نتانیاهو دست از اقدامات شرورانه خود برنداشته است.

چندی پیش یکی از تحلیلگران چینی در صفحه مجازی خود نوشت: میلیاردرهای صهیونیست دهه‌ها را صرف ساختن فیلم کردند تا به همه بگویند هیتلر چقدر شرور بود.‏ اما بنیامین نتانیاهو و ارتش اسراییل به طور زنده به جهان نشان می‌دهند که چگونه از نازی‌ها بدتر هستند.

طی هفته های اخیر معدودی بازیگر هالیوودی در نامه‌ای جانبدارانه به رییس جمهور آمریکا، بدون محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام وی برای توقف جنگ و حمایت‌های بشردوستانه از مردم غزه شدند.

گمان نمی‌رود هالیوودی‌ها که دست بر زیر سنگ مالکان کمپانی‌ها یهودی صهیونیستی دارند و با هر اعتراضی با بایکوت و پایان فعالیت حرفه‌ای مواجه می‌شوند، قدمی برای ساخت فیلمی برای تبیین شرارت بنیامین نتانیاهو، چنان که تحلیلگر چینی بدان اشاره کرده، بردارند.

اما اگر فیلمی از شرارت‌های بنیامین نتانیاهو نیز ساخته نشود، بعید نیست، پایان کار وی مانند آدولف هیتلر، یک تراژدی سینمایی باشد.

آدولف هیتلر ۳۰ آوریل سال ۱۹۴۵ خودکشی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha