۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴
کد خبر: 85296467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج یادواره شهدای اقشار در تربت‌حیدریه برگزار شده‌ است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس کمیته تبلیغات و روابط عمومی‌کنگره ملی هزار و ۱۰۶ شهید منطقه تربت‌حیدریه (شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار) گفت: تاکنون پنج یادواره شهدای اقشار در شهرستان تربت‌حیدریه برگزار و تا زمان برپایی کنگره ملی در ۲۲ شهریور سال آینده، برپایی چنین یادواره‌هایی در این خطه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، جواد بلندی یکشنبه شب در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای اقشار، از زیرمجموعه های کنگره ملی شهدای منطقه تربت‌حیدریه افزود: هدف این یادواره ها، پاسداشت شهدای اقشار و اصناف مختلف نظیر معلم، کارگر، کشاورز و نیز خبرنگاران است که در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی داشته و برپایی چنین یادواره‌هایی در راستای کنگره ملی شهدا است.

وی گفت: بر این اساس بنا داریم یادواره شهید مجید حجتی، تنها خبرنگار شهید شهرستان تربت‌حیدریه را، در شب دوازدهم بهمن امسال برگزار کنیم.

بلندی تصریح کرد: البته برپایی یادواره، محدود به انجام یک سخنرانی و تجلیل نیست و مقرر شده در شورای نامگذاری شهر، یک فرصت برای نام‌گذاری شهدای خبرنگار نیز فراهم آید.

وی افزود: همچنین به دنبال تهیه یک سند و زندگی‌نامه کامل برای شهید حجتی هستیم تا در مراسم یادواره ایشان از یک جزوه یا کتابچه زیبا شامل فرازهایی از زندگی این شهید والامقام، رونمایی کنیم.

مسوول دبیرخانه کنگره ملی ۱۱۰۶ شهید منطقه تربت‌حیدریه نیز درباره معرفی شهید مجید حجتی به عنوان نخستین خبرنگار شهید خراسان بزرگ اظهار کرد: پاسدار شهید مجید حجتی در یکم آبان سال ۱۳۳۸ در تربت‌حیدریه چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی را تا سطح هنرستان در زادگاهش گذراند و موفق به اخذ دیپلم برق شد.

پنج یادواره شهدای اقشار در تربت‌حیدریه برگزار شده‌ است

جواد عوض افزود: این شهید بزرگوار در ادامه مسیر زندگی خود بینش عمیق‌تری نسبت به انقلاب و امام پیدا کرد و در جریان پیروزی انقلاب به پخش اعلامیه و دیوارنویسی پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه درآمده و در بخش فرهنگی سپاه ضمن انجام امور محوله، به کار خبرنگاری برای روزنامه جمهوری اسلامی و صدا و سیما مشغول شد.

وی در ادامه گفت: او سه بار به جبهه اعزام و سرانجام در روز نهم آذرماه سال ۱۳۶۰ در جریان عملیات طریق‌القدس در منطقه بستان و بر اثر تیر مستقیم دشمن حین تهیه گزارش خبری، به در جه رفیع شهادت نایل آمد.

به گزارش ایرنا، طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، هزار و ۱۰۶ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha