فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای ترویج کتابخوانی است

ساری – ایرنا – سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: با توجه به گستردگی جامعه کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید از این فرصت و بستر با ایده‌های مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی در حاشیه مراسم گشایش سی‌ویکمین نمایشگاه هفته کتاب مازندران اظهار کرد: توجه ویژه به کتاب و کتابخوانی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی و رویکردهای جمعی و صمیمانه و فارغ از فضای کلیشه‌ای و رسمی، فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کرد.

وی افزود: اهمیت مطالعه و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست. اساس همه تصمیم‌های ما دانایی است و بر پایه داده‌ها و اطلاعات باید تصمیم بگیریم. یکی از منابع داده‌ها هم کتاب است. هر جا افراد با کتاب مانوس بودند، در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی چه در مسائل فردی و چه اجتماعی موفقیت‌های بیشتر و بهتری داشتند.

سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که برای فعالیت‌های مفید و مؤثر و کارساز در حوزه کتابخوانی حمایت‌هایی مد نظر قرار دهیم.

عزیززاده گرجی تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که زندگی روزمره خیلی از کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان ما به فضای مجازی وابسته است. بنابراین از این بستر باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت و استانداری مازندران به ترویج فرهنگ مطالعه و حمایت از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، دغدغه و اهتمام جدی داریم که گام های مناسبی در این زمینه برداشته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در جلسات اخیر انجمن کتابخانه‌های استان هم یکی از موضوعات ثابت مد نظر، بررسی راهکارهای تقویت مطالعه و کتابخوانی است. جلسات مکرری هم برای فراهم آوردن مقدمات این کار یعنی ساختن کتابخانه و تامین کتاب و تجهیزات و امکانات مربوط به کتاب برگزار شده است.

عزیززاده گرجی تصریح کرد: در حال حاضر باید برنامه‌ای داشته باشیم که از همین مقدار داشته‌هایی که در سراسر استان برای کتابخوانی وجود دارد، اعم از کتابخانه‌های عمومی، مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی به بهترین شکل در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه بهره بگیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha