بیش از هزار قطعه زمین برای نهضت مسکن بردسکن خراسان رضوی اختصاص یافت

مشهد-ایرنا- فرماندار بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی گفت: ۸۶۰ قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن این شهرستان اختصاص یافته و ۱۵۰ قطعه زمین نیز در شهر "انابد" تحویل این متقاضیان شده است.

علی دهقان زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۶۰ متقاضی نهضت ملی مسکن بردسکن آورده های اولیه ۴۰۰ میلیون ریال را پرداخت کرده اند و فعلا شهرداری این شهر در حال آماده سازی "کف و بر" زمین به این متقاضیان است و به زودی زمین ها واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن در شهر انابد پیشرفت بیشتری داشته است، ادامه داد: ۱۵۰ قطعه زمین در این شهر واگذار شده و حتی کار ساخت و ساز در بیش از ۷۰ قطعه زمین در مرحله (فونداسیون) پی ریزی قرار دارد.

فرماندار بردسکن اظهار کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۰ هکتار زمین در بردسکن و ۱۵ هکتار نیز در انابد آماده سازی شده و پنج هکتار زمین نیز در "شهرآباد" در حال آماده سازی است، پنج هکتار زمین یاد شده مشکلاتی با برخی معارضین در محل داشت که اکنون مشکل برطرف شده است.

۲۱ آبان ماه امسال، استاندار خراسان رضوی از فرمانداران شهرستان های جغتای، جوین و بردسکن خواست تا ۴۸ ساعت آینده قرعه کشی نهضت ملی مسکن را برای متقاضیان برگزار کنند.

هفته گذشته قرعه کشی برای تعیین تکلیف بخشی از قطعات زمین در بردسکن انجام شد.

یعقوبعلی نظری در نشست شورای‌ مسکن خراسان رضوی اظهار داشته بود: برنامه استان، انجام موفق طرح در حداقل زمان است، بر همین اساس از ۹۶ شهر واجد برنامه نهضت ملی مسکن، هنوز ۱۳ شهر کمتر از ۵۰ درصد در تامین زمین موفق بوده‌اند.

براساس اعلام استانداری خراسان رضوی، تاکنون بیش از ۸۰ درصد زمین مورد نیاز در ۲۳ شهر و همچنین بین ۵۰ تا ۸۰ درصد زمین مورد نیاز در ۶۰ شهر استان برای اجرای نهضت ملی مسکن تامین شده است.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر "بردسکن، شهرآباد و انابد" و ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha