۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85296649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های هفته بسیج در گنبدکاووس آغاز شد

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85296649
برنامه‌های هفته بسیج در گنبدکاووس آغاز شد

گنبدکاووس- ایرنا- برنامه‌های هفته بسیج در گنبدکاووس همزمان با سایر نقاط استان گلستان با نواختن زنگ ایثار و شهادت در تمام مدارس شهرستان و برگزاری یادواره معلم شهید «محمدرضا ریاضی» از شهدای غیرت و امنیت آغاز شد.

به گزارش ایرنا در این مراسم که روز دوشنبه در دبیرستان پسرانه شهید ریاضی گنبدکاووس برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بالاخص شهدای فرهنگی و دانش آموز گنبدکاووس گفت: شهیدان چشمه جوشان و سردمداران انقلاب و بهترین الگو برای جامعه به‌ویژه نسل جوان هستند.

عرازمراد مغربی قوجق افزود: شهیدان در دفاع از انقلاب و این سرزمین از جان و مال و خانواده خود گذشتند تا ما امروز در امنیت و آسایش زندگی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه راه شهیدان، اضافه کرد: فرهنگیان باید با تربیت نسلی آگاه و متعهد به انقلاب و آرمان‌های آن، این قشر را در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون دارند.

مغربی قوجق ادامه داد: دشمنان انقلاب همواره تلاش می‌کنند تا نسل جوان ما را از انقلاب و مسیر شهدا منحرف کنند لذا لازم است دانش آموزان مراقب این توطئه باشند.

در این مراسم که مسوولان گنبدکاووس حضور داشتند و با اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی همراه بود از خانواده تعدادی از شهدا تجلیل شد.

برنامه‌های هفته بسیج در گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش ایرنا، در ادامه رژه موتوری و خودرویی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از محل یادمان شهدای گمنام گنبدکاووس برگزار شد.

رژه تراکتوری در سطح روستاها، دیدار مسوولان شهرستان با ائمه جمعه تشیع و تسنن، برگزاری محفل انس با قرآن، سرکشی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، یادواره شهدای غواص، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، رزمایش اردوهای جهادی بسیج، نمایشگاه مد و لباس دختران آفتاب و اعزام تیم‌های دامپزشکی به مناطق روستایی، افتتاح خانه محروم و کوچه شهید در روستای ارازمحمدآخوند، ویزیت رایگان بیماران نیازمند و برپایی موکب رهپویان ولایت و شهدای مظلوم غزه در طول هفته در میدان مرکزی شهر با هدف زنده نگه داشتن ایثارگری شهدای مظلوم فلسطینی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ۵۲۰ شهید تقدیم انقلاب کردند.

۲۹ آبان تا پنجم آذر هفته بسیج مستضعفان است.

بسیج مستضعفین پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان امام (ره) خارج از فضای جنگ تحمیلی و به منظور کنترل ناآرامی‌های داخلی تشکیل شد و کمتر از یک سال بعد از تشکیل این نهاد مردمی، بسیجیان وارد عرصه جنگ شدند و بعد از آن در عرصه‌های مختلف تاکنون حضور فعالانه دارند.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha