۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85296709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر صهیونیست: فلسطینیان از غزه کوچ کنند/ مخالف بازگشت تشکیلات خودگردان به این منطقه هستیم

تهران- ایرنا- یک وزیر صهیونیست خواهان کوچاندن شهروندان فلسطینی از نوار غزه و اسکان آنها در خارج از این منطقه شد و ضمن مخالفت با موضوع بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه، آن را تئوری شکست خورده دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از عربی ۲۱، «گیلا گامیل» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی مجددا از جامعه جهانی خواست تا فلسطینیان را تشویق کنند که به شکل داوطلبانه به خارج از غزه بروند.

وی ادعا کرد: به جای ارسال کمک برای بازسازی غزه یا آنروای شکست خورده، جامعه جهانی باید به اسکان ساکنان غزه در خارج برای شروع زندگی جدید در کشورهای میزبان کمک کنند. این گزینه مورد حمایت بسیاری از کشورها به ویژه آنانی است که دم از دوستی با فلسطینی ها می‌زنند و این فرصتی برای آنان است که حامی فلسطین هستند تا ثابت کنند که حمایت کلامی ندارند.

این وزیر صهیونیست گفت: ما راه‌های زیادی را آزمودیم، از جمله ساخت دیوار حائل اما همگی شکست خوردند.

وی درباره بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه هم ضمن مخالفت، اضافه کرد: جامعه جهانی از بازگشت این تشکیلات به غزه سخن می‌گوید که این عیب های اساسی دارد. در سال ۲۰۰۵ این آزموده شد. تشکیلات خودگردان ایدئولوژی متفاوت از حماس ندارد. به طور مثال، وزارت امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین به خطیبان مساجد در سراسر کرانه باختری دستور داد که از ضرورت کشتار (به زعم گامیل) همه یهودیان سخن بگویند.

گامیل افزود: گزینه بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه در گذشته شکست خورده و بار دیگر شکست خواهد خورد. این گزینه نادرستی است که ما را خانه اول بازمی‌گرداند.

به گزارش ایرنا ، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شنبه شب بار دیگر ضمن مخالفت با برقراری آتش‌بس در غزه گفت که پس از جنگ اسرائیل و مقاومت فلسطین، در نهایت تشکیلات خودگردان باید بر نوار غزه و کرانه باختری حکومت کند.

بایدن در مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت: در حالی که در جهت راه حل دو دولتی و برای صلح تلاش می‌کنیم، غزه و کرانه باختری باید تحت یک ساختار حکومتی واحد و در نهایت تحت تشکیلات خودگردان فلسطینی احیاشده، دوباره متحد شوند.

بایدن افزود: هیچ گونه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه، هیچ اشغال دوباره، هیچ محاصره و کاهش قلمروی نباید وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha