۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85296769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیزات و زیرساخت های ایمنی فرودگاه شهدای جزیره خارگ ممیزی شد

بوشهر- ایرنا- سرپرست مدیریت عمومی جزیره خارگ گفت: با حضور مشاور وزیر در امور هوانوردی، هواپیمایی و فروگاهی، ممیزی فرودگاه شهدای خارگ در حوزه های اصلی ایرساید، ایمنی و آتش‌نشانی، الکترونیک، برج مراقبت پرواز، قسمت‌های اداری و IT مستقر با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا " حسین احمدی" روز دوشنبه در نشست تبیین ممیزی فرودگاه خارگ اظهار کرد: این فرودگاه یکی از مهم‎ترین و راهبردی‌ترین فرودگاه‎های کشور در حوزه حمل‌ و نقل هوایی است و از لحاظ لجستیک خدمات زیادی را به مردم و ادارات منطقه ارائه می‌کند و نقش مهم و تأثیرگذاری در این جزیره دارد.

وی افزود: با توجه به لزوم حفظ ایمنی در هوانوردی، جایگاه فرودگاه ها بعنوان میزبان عملیات فرودگاهی بسیار حائز اهمیت است از این رو کنترل و نظارت عملکرد کلیه بهره برداران فرودگاهی بخش جدایی ناپذیر از خط مشی مدیریت فرودگاه در حوزه ایمنی است.

سرپرست مدیریت عملیات عمومی خارگ تصریح کرد: فرودگاه خارگ از نظر درجه بندی در سطح فرودگاه‌های کشور دارای درجه G است که طول باند آن ۲هزار و ۳۳۴ متر معادل هفت هزار فوت و دارای سامانه‌های ناوبری DVOR است .

وی یادآورشد: در این فرودگاه سالیانه چهار هزار نشست و برخاست پرواز انجام می شود.

خارگ ، جزیره‌ای مسکونی و دارای اهمیت اقتصادی است که در ۳۸ کیلومتری ساحل بندر گناوه در خلیج فارس قرار دارد و از توابع استان بوشهر به‌شمار می‌آید.

در جزیرهٔ خارگ شرکت‌های پتروشیمی خارگ، شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت پایانه‌های نفتی ایران فعالیت می‌کنند و کلیه نفت صادراتی ایران از جزیره خارگ به خارج از کشور صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha