انتقاد مقام ارشد سابق آمریکا از رویکرد بایدن در قبال رئیس‌جمهوری چین

تهران- ایرنا- «مایک مولن» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش آمریکا "دیکتاتور" خواندن «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین توسط «جو بایدن» را نادرست دانست و افزود این کار هیچ کمکی به حل مسایل نمی‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه تحلیلی هیل، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش آمریکا، واکنش آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه این کشور به دیکتاتور خواندن شی جین پینگ رئیس جمهوری چین توسط بایدن را "دقیق" ارزیابی کرد و افزود که وی نباید شی را با هیچ نامی صدا بزند.

مولن سپس ادامه داد: «من فکر می‌کنم واکنش بلینکن به این اقدام رئیس جمهوری آمریکا درست بود و به نظر من باید از خطاب قراردادن دیگران به این شکل دوری کنیم. این کار به هیچ عنوان کمکی به حل مساپل نمی کند».

بایدن هفته گذشته پس از ساعت ها دیدار با رئیس جمهوری چین در حاشیه نشست همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک)، بار دیگر وی را "دیکتاتور" خواند؛ آن هم پس از آنکه گفته شد وی در این دیدار با همتای چینی خود توافق هایی را برای از سرگیری روابط نظامی و مقابله با ورود ماده مخدر فنتانیل به امریکا امضاء کرده است.

اما در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی پس از دیکتاتور خواندن شی توسط بایدن دست به دست می شود، بلینکن به این اظهارات واکنش نشان داده و مشخص است که وی از این اقدام بایدن خشمگین شده است.

بایدن یکبار دیگر در ژوئن (خرداد ماه) سال گذشته شی را پس از سقوط یک بالن متعلق به چین در آسمان امریکا، دیکتاتور خطاب کرده بود.

همزمان چین نیز سخنان بایدن در این خصوص را محکوم کرد. مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این رابطه گفته بود: اظهارات جو بایدن «اشتباه و غیرمسئولانه» است، چین قاطعانه با «سوءاستفاده‌های سیاسی» مخالف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha