۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85296886
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آوارگان اخراج شده از بیمارستان الشفاء غزه به خبرنگار ایرنا چه گفتند؟

غزه- ایرنا- آوارگان اخراج شده از بیمارستان الشفاء غزه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در غزه داستان اخراج خود از این بیمارستان و جنایت های نظامیان اشغالگر صهیونیست را روایت کردند.

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرنگار ایرنا از نوار غزه، با آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه و حمله همه جانبه یک روز پس از آن رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی نوار غزه، هزاران شهروند فلسطینی ساکن شمال غزه به شهادت رسیدند و صدها هزار نفر دیگر نیز آواراه جنوب این منطقه شدند.

نظامیان صهیونیست که در ۴۵ روز گذشته شکست سختی از رزمندگان مقاومت فلسطین خورده اند، برای تلافی این شکست دست به اقدامات ضدانسانی از جمله هدف قرار دادن مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی غزه زده اند و نه تنها به مجروحان، بیماران بستری و آواراگان پناه برده به بیمارستان الشفاء رحم نکرده اند بلکه به قبور شهدایی که در محوطه این بیمارستان دفن شدهاند نیز بی حرمتی کرده اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی پس از یورش به بیمارستان الشفاء و نبش قبور شهدا، آوارگان پناه گرفته در آن، بیماران و مجروحان را مجبور کردند از آنجا خارج شوند و با پای پیاده به سوی جنوب نوار غزه حرکت کنند.

نظامیان صهیونیست آوارگان غزه که بیشترشان کودکان، زنان، مجروحان و بیماران هستند را مجبور کردند در خیابان های بسته شده توسط آوارها حدود پنج کیلومتر پیاده روی کنند.

«محمد فارس» از ساکنان اردوگاه الشاطی و یکی از پناهندگانی که در روز پنجم تجاوز به غزه وارد بیمارستان الشفاء شده است، گفت: از حدود ۹ روز پیش نظامیان رژیم صهیونیستی اقدام به محاصره کامل بیمارستان الشفاء و بمباران آن کردند.

وی افزود: نظامیان صهیونیست وارد بیمارستان شدند و اجساد شهدا را به مکان نامعلومی منتقل کردند و به ساختمان درمانگاه های تخصصی و بخش های کلیه و زایمان یورش بردند و در همه بخش ها اقدام به تیراندازی و شلیک کردند.

فارس اضافه کرد: با حضور نظامیان اشغالگر صهیونیست در بیمارستان الشفاء جو وحشت در بیمارستان حاکم شد، آب و اکسیژن در بیمارستان به پایان رسید و شمار زیادی از بیماران و مجروحان به خاطر نبود اکسیژن جان خود را از دست دادند.

وی گفت: در این چند روز که باید هفته وحشت نامیده شود شمار زیادی از مجروحان و مردم جان خود را از دست دادن و بیمارستان از نظر همه امکانات در مضیقه بود، آب و برق وجود نداشت و نظامیان اشغالگر برخی از جوانان پناهنده در بیمارستان را دستگیر کردند و با خود بردند.

این آواره فلسطینی تصریح کرد: روز شنبه نظامیان رژیم صهیونیستی به مردم، مجروحان و بیماران حاضر در بیمارستان الشفاء یک ساعت مهات دادند که از بیمارستان خارج شوند و این درحالی بود که حدود ۱۱ هزار نفر از مردم، کادر پزشکی، بیماران و مجروحان در بیمارستان حضور داشتند.

فارس اضافه کرد: با خروج پناهندگان و مجروحان از بیمارستان اشفاء در ساعت ۹ که از سمت خیابان «الوحده» و در زیر آتش گسترده تانک ها و شلیک سلاح های مختلف صهیونیست ها آغاز شد، همزمان یک مسجد در نزدیکی بیمارستان نیز هدف دشمن قرار گرفت و تخریب شد.

آوارگان اخراج شده از بیمارستان الشفاء غزه به خبرنگار ایرنا چه گفتند؟

«ابومصطفی فروخ» از آوارگان اردوگاه الشاطی نیز که به همراه پسر مجروحش در بیمارستان الشفا ساکن و مجبور شد از بیمارستان الشفاء خارج شود، نیز گفت: نظامیان صهیونیست ما را به همراه فرزند مجروحم از بیمارستان الشفاء اخراج کردند و به سمت جنوب نوار غزه حرکت کردیم.

وی اضافه کرد: ساعت ۱۰ از خیابان الوحده و سپس خیابان صلاح الدین به سوی میدان الکویت و از آنجا به سمت «وادی غزه» حرکت کردیم و همه این مسیر را که حدود ۱۵ کیلومتر است، پیاده رفتیم و این مسیر خاکی و ناهموار برای بیماران و زخمی ها بسیار دشوار بود. ما پس از اینکه از ساعت ۱۰ تا پس از نماز مغرب پیاده روی کردیم به مجتمع درمانی «الناصر» رسیدیم.

فروخ با بیان این که اوضاع بیمارستان الشفاء در ۹ روز آخر بسیار دشوار بود، غذا و آب و برق وجود نداشت، گفت: من امروز نظامیان صهیونیست را در ورودی بیمارستان دیدم، راه بسیار دشواری بود و آسفالت خیابان ها تخریب شده و تپه های خاک و درختان، آهن و سنگ همه مسیر را پر کرده بود و ما خسته و کوفته به اینجا رسیدیم.

این آواره فلسطینی ادامه داد: هفت روز بدون آب و غذا و در محاصره نیروهای اشغالگر بودیم.

نظامیان رژیم صهیونیستی برای مجبور کردن مردم به کوچ اجباری به سوی جنوب نوار غزه، تقریبا همه بیمارستان های شمال غزه را به تعطیلی کشانده اند.

رژیم صهیونیستی روز شنبه به هزاران آواره پناه گرفته در بیمارستان الشفاء غزه و هزاران بیمار، مجروح و کادر پزشکی موجود در این بیمارستان یک ساعت مهلت دادند که از آن خارج شوند و به سوی مناطق جنوبی نوار غزه حرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha