چهار واحد متخلف در شهرستان دنا اخطاریه آلودگی صوتی دریافت کردند

یاسوج - ایرنا -مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت : با تجهیز شهرستان دنا به آنالیزر صوت سنج برای نخستین بار چهار واحد متخلف این شهرستان اخطاریه آلودگی صوتی دریافت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد،اسلام جاودان خرد روز دوشنبه افزود:در اولین استفاده از این دستگاه ، پایش وکنترل آلودگی های صوتی صنایع در شهرستان دنا برای ۴ واحد متخلف اخطاریه زیست محیطی مدت دار صادر شد که پس از انقضای مهلت مقرر درصورت عدم رفع آلودگی آن صنعت به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: با خرید و تجهیز برخی دستگاه های آنالیزر آزمایشگاهی جدید ، برای نخستین بار شهرستان دنا به آنالیزر صوتی مجهز شد .

جاودان خرد درباره اقدام های اداره حفاظت محیط زیست استان در حوزه آلودگی های صوتی افزود : واحد آزمایشگاه با همراهی معاونت نظارت و پایش بصورت دوره ای صنایع را پایش خواهند کرد درصورت مشاهده تخلف ضمن هشدار و صدور اخطاریه های محیط زیستی اقدامات لازم را نیز انجام می دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد : در سطح استان چهار شهرستان دهدشت ، دنا ،گچساران و بویراحمد به آنالیزرهای آزمایشگاهی از جمله صوت سنج مجهز شده اند.

آلودگی صوتی که به صدای محیطی هم مشهور است به مجموعه ای از صداها گفته می شود که بر زندگی انسان و حیات وحش تاثیر منفی و آزار دهنده ای می گذارد. منبع این آلودگی بیشتر سیستم های حمل و نقل و دستگاه های صنعتی هستند. ارگان های مرتبط با محیط زیست در شهرهای سراسر دنیا برای آلودگی صوتی حد مجاز تعیین می کنند که با واحد دسی بل (Decibel) سنجیده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha