کامل نبودن شبکه دفع آب‌های سطحی و شدت بارندگی‌ها عامل اصلی آبگرفتگی شهر اهواز است

اهواز - ایرنا - رییس شورای شهر اهواز، کامل نبودن شبکه دفع آب‌های سطحی و شدت بارندگی‌ها از عوامل اصلی آبگرفتگی‌ معابر شهر اهواز دانست.

سیدمحمدعلی پورموسوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: روز گذشته نشستی در خصوص برنامه ریزی برای رفع آبگرفتگی‌های پس از باران شهر اهواز برگزار و این مشکل بررسی شد.

وی افزود: این آبگرفتگی‌ها دلایل مختلفی دارد که برخی از آن، به شدت بارندگی بستگی دارد. شدت بارندگی در ساعات اولیه به صورتی بود که پمپ های مکنده توان دفع آب جمع شده را با محدودیت‌هایی همراه کرد.

رییس شورای شهر اهواز گفت: همچنین قطع برق در برخی نقاط باعث شد که پمپ‌ها وظایف خود را در ساعات اولیه بارندگی، به درستی انجام ندهند در حالی که باید برق اضطراری به میزان مناسب برای این کار در نظر گرفته شود.

پورموسوی گفت: اینک در برخی خیابان ها آبگرفتگی مشهود است که امیدواریم تا ظهر امروز شرایط بهتری ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی نقاط جدید شهر، مثل خیابان حق بین مجددا شاهد آبگرفتگی هستیم که دلیل اصلی آن ناتوانی پمپ‌ها در بحث مکش بود.

رییس شورای شهر اهواز گفت: متاسفانه درب چاه‌های فاضلاب به دلیل دفع راحت آب، برداشته شده که این موضوع بسیار خطرناک است اما چاره ای جز این کار نیست.

پورموسوی گفت: امیدوارم در بارندگی بعدی، مشکلات برطرف و کمتر شاهد آبگرفتگی در سطح شهر باشیم.

گفتنی است بارش باران از بامداد روز دوشنبه در اهواز و دیگر نقاط استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

میزان آبگرفتگی معابر شهر اهواز در سال های گذشته با توجه به میزان و شدت بارش بسیار بالا بود که در دو سال اخیر با تسریع در روند عملیات توسعه شبکه فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی، این میزان بسیار کاهش یافته است که با تکمیل این شبکه شاهد رفع کامل این مشکل خواهیم بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha