استفاده از ابزار تربیتی قصه‌گویی در کودکستان‌ها با جدیت دنبال شود

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ابزار تربیتی قصه‌گویی باید در کودکستان‌های استان استفاده شود در غیر اینصورت برای آموزش کودکان در دبستان با مشکل روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین رمضانی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره استانی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت با اشاره به قدمت قصه‌گویی در کشور اظهار کرد: قصه‌گویی آغاز آموزش و پرورش است از این رو باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قصه‌گویی را باید برای نسل‌های مختلف زنده نگه داشت، اضافه کرد: فرهنگ و بسیاری از مسائل تربیتی از طریق قصه‌گویی انتقال می‌یابد از اینرو توجه به این ابزار تربیتی اهمیت بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه فرهنگ ذاتی نیست بلکه باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود، خاطر نشان کرد: هویت اجتماعی نسل‌های آینده از طریق اشاعه و انتقال فرهنگ مشترک و غالب کشور ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز قصه‌گویی باید در ساحت‌های مختلف از جمله علمی، اخلاقی، زیستی، عبادی، اقتصادی و هنری باید شکل گیرد و بر اساس ۱۳۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نوشته شود.

رمضانی با بیان اینکه امروز در آموزش و پرورش گیلان جزیره‌ای کار نمی‌شود، اظهار کرد: ارتباط ما با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مستمر و تنگاتنگ است و از توان مربیان این مجموعه در امور مختلف تربیتی استفاده می‌کنیم.

قصه‌گویی؛ مهارتی برای انتقال مسایل تربیتی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به ضرورت توجه به قصه‌گویی گفت: قصه‌گویی مهارتی برای انتقال مسائل تربیتی به کودکان و نوجوانان است.

استفاده از ابزار تربیتی قصه‌گویی در کودکستان‌ها با جدیت دنبال شود

سیدجلیل میرعظیمی با یادآوری قصه گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در گذشته اضافه کرد: در پایان قصه‌گویی‌ها به چند پند و اندرز می رسیدیم؛ بنابراین ضروریست تا با توجه به اهمیت قصه‌گویی امروز نیز بیش از پیش به این مهم توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان باید از دریچه قصه‌گویی مهارت‌های زندگی را بیاموزند، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی از فعالیت‌های مهم کانون پرورش فکری است که هر ساله با توجه ویژه برگزار می‌شود.

میرعظیمی با اشاره به کتاب محور بودن فعالیت‌های کانون پرورش فکری و با بیان اینکه کودکان و نوجوانان برای موفقیت در قصه‌گویی باید کتابخوان خوبی باشند، خاطر نشان کرد: کودک و نوجوان کتابخوان و اهل مطالعه در روابط اجتماعی و احترام به بزرگترها و استفاده از واژه ها موفق‌تر هستند.

وی با تشریح برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری گیلان اظهار کرد: نزدیک ۶۵۰ قصه برای شرکت در این جشنواره ارسال شده بود که ۷۵ قصه‌گو به مرحله استانی راه یافتند.

مرحله استانی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» از روز شنبه در گیلان آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

رقابت استانی ۷۵ قصه‌گو در گیلان آغاز شد

در پایان این مراسم برگزیدگان مرحله استانی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha