بجنورد آذرماه جاری میزان نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی است

بجنورد-ایرنا- رییس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بجنورد در آذرماه جاری همزمان با برگزاری مسابقات ملی قرآن کریم میزبان نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی در تالار هتل داریوش است.

به گزارش ایرنا، رضا رضایی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی مسابقات ملی قرآن کریم با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۶۷۰ شرکت کننده ممتاز کشوری از نهم تا ۱۷ آذرماه جاری در بجنورد برگزار می شود و ناشران کشوری از جمله آستان قدس، جامعه القرآن قم و شمار دیگری از ناشران ملی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی افزود: برنامه ریزی شده که صاحبان فروش محصولات فرهنگی استان نیز در این نمایشگاه حضور یایند و محصولات خود را برای نمایش و فروش عرضه کنند.

رییس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی برای برگزاری مسابقات ملی قرآن در استان فعالیت خواهند کرد گفت: بیش از ۸۰۰ نفر در این دوره از مسابقات در بخش های مختلف شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ۱۱ نفر از منتخبان این دوره از مسابقات نیز از خراسان شمالی هستند که برای این استان افتخار آفرینی خواهند کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری مسابقات، برنامه های فرهنگی و هنری زیادی نیز در این ایام خواهیم داشت تا تعداد زیادی از هم استانی ها نیز از برنامه ها بهره مند شوند که برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن کریم از آن جمله است.

وی اضافه کرد: این محافل انس با قرآن در دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، مساجد، مدارس، سازمان ها و ارگان ها برگزار خواهد شد و جمعیت زیادی می توانند از این برنامه های فرهنگی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار مشارکت و مساعدت صنایع، سازمان‌ها، نهادها برای برگزاری هرچه باشکوهتر این دوره از مسابقات ملی در استان شد و گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی شرکت کننده طی ۱۰ روز در این استان حضور خواهند داشت، برای اسکان، پذیرایی و حمل و نقل نیاز به کمک است.

خراسان شمالی میزبان یکهزار فعال قرآنی

معاون امور هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این استان در آذرماه میزبان برگزاری مسابقات ملی قرآنی است که جریان بزرگ فرهنگی و معنوی در این خطه خواهیم داشت.

مسعود مرواری از اصحاب سرانه خواست تا در اطلاع رسانی و آگاهسازی در این دوره از مسابقات بیشتر فعالیت داشته باشند و افزود: برپایی مسابقات ملی قرآن کریم در بجنورد مرکز استان مهم ترین رویداد ماه آینده خواهد بود که نیازمند اطلاع رسانی و جریان سازی بیشتر از سوی رسانه ها است.

به گزارش ایرنا، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۶۷۰ شرکت کننده ممتاز کشوری از نهم تا ۱۷ آذرماه جاری در بجنورد برگزار می شود.

این دوره از مسابقات در بخش آوایی انفرادی شامل حفظ (۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و در بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره های یاسین و الرحمن و در بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه برگزار می شود.

حدود یکهزار مهمان با احتساب نیروهای اجرایی مهمان خراسان شمالی خواهند بود و تمامی تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی این افراد اندیشیده شده است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha