۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85297048
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ماموریت‌های بسیج گیلان در راستای امید بخشی انجام می‌شود

رشت - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: ماموریت‌های بسیج در شاخص‌های ایمان افزایی، امید بخشی و نشاط آفرینی انجام می‌شود که خوشبختانه اقشار مختلف مردم از این فعالیت‌ها رضایت دارند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد نیک فطرت روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در رشت اظهار کرد: برای این هفته بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی، هنری ورزشی توسط این مرکز در رشت برگزار خواهد شد و یکی از مهمترین برنامه‌ها اجتماع ۶ هزار نفره بسیجیان رشت در مجموعه ورزشی شهدای این شهرستان است که با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: تمامی برنامه‌ها و ماموریت‌های بسیجیان در طول سال در سه محور اساسی مقابله با جنگ نرم، امنیت پایدار محله و همچنین محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی انجام می‌شود که این محورها در شاخص‌های ایمان افزایی، امید بخشی و نشاط آفرینی است و خوشبختانه اقشار مختلف مردم از این فعالیت‌ها رضایت دارند؛ به خصوص در برپایی میزهای خدمت که در محلات برپا می‌شود، شاهد رضایتمندی مردم هستیم.

سرهنگ نیک فطرت عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، برپایی میز خدمت، نشست جهاد تبیین، محفل انس با قرآن، برپایی مسابقات مختلف ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، پویش نذر خون، نشست روشنگری الگوی زن مسلمان و محفل شعر و خاطره، از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز رزمایش جهادگران فاطمی گیلان که از روز شنبه شروع شده است ۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد و ۲ باب واحد مسکونی برای محرومین توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت اهداء شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت اضافه کرد: همچنین نخستین اعزام راهیان نور دانش آموزی گیلان نیز از شهرستان رشت آغاز و در این راستا، ۲ اتوبوس از دانش‌آموزان دختر نخبه و منتخب این شهرستان به جنوب گیلان اعزام شدند.

اجرای بیش از ۱۱۰ برنامه بمناسبت بسیج در رضوانشهر 

 فرمانده سپاه رضوانشهر گفت: با آغاز هفته بسیج مستضعفین، بیش از ۱۱۰ برنامه مختلف فرهنگی از سوی پایگاه های مقاومت و ستاد فرماندهی در سطح این شهرستان اجرا خواهد شد.  

سرهنگ پاسدار جهانبخش عزیزی امروز در نشستی خبری در این رابطه با اشاره به چهل و چهارمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: در این راستا تعداد ۵۰ برنامه اصلی و ۶۲ برنامه فرعی در مرکز شهرستان و پایگاه های مقاومت در سطح روستاها اجرا می شود.  
سرهنگ عزیزی ادامه داد: اجرای ۹ یادواره شهدا، دیدار با جانبازان بسیجی، اردوهای جهادی برای ساخت مسکن محرومین، محفل انس با قرآن و آئین گلباران و عطرآگین کردن قبور مطهر شهدا برخی از این برنامه هاست.
فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر با اشاره‌ به ساخت مسکن محرومین ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۱ واحد مسکن محرومین از سوی سپاه رضوانشهر در حال ساخت است و بزودی تحویل خانواده‌های جامعه هدف داده می شود.  
وی همچنین از بهره برداری واحدهای خوداشتغالی در سطح شهرستان خبرداد و گفت: در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی، تعدادی از واحدهای خوداشتغالی این شهرستان در هفته بسیج بهره برداری می شود.
سرهنگ عزیزی همچنین گفت: اجرای مسابقات ورزشی، افتتاح زمین چمن مصنوعی با اعتباری حدود ۱۵ میلیارد ریال، برگزاری جشنواره های بومی و محلی، میز خدمت، ویزیت رایگان پزشکی، پویش نذر خون و برنامه های فرهنگی مختلف طی این هفته در رضوانشهر اجرا خواهد شد.  

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha