۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85297056
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه‌های صهیونیستی: موشک هایپرسونیک "فتاح ۲" پیامی برای اسرائیل و آمریکا است

تهران-ایرنا- رسانه‌های صهیونیستی رونمایی از موشک هایپرسونیک "فتاح۲" را پیامی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی دانستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آن‌ها با اذعان بر اینکه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بی‌فایده است، نوشتند که موشک هایپرسونیک فتاح۲ به لیست تهدیدات علیه امنیت رژیم صهیونیستی افزوده می‌شود.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در این ارتباط نوشت که موشک‌های جدید ایرانی پیامی تهدیدآمیز برای آمریکا و "اسرائیل" است؛ به‌ویژه پس از آنکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توضیح داد که موشک «فتاح ۲» توانایی دور زدن پیشرفته‌ترین سامانه های پدافندی ضد بالستیک آمریکا و "اسرائیل" را دارد.

این روزنامه افزود: این موشک با وجود تحریم های فراوان غرب، در داخل ایران ساخته شده است.

وبسایت صهیونیستی "والاه" نیز به نوبه خود اعلام کرد که موشک جدید رونمایی شده ایران برای غلبه بر سیستم "حیتس" (یک سیستم پدافند موشکی ضد بالستیک که در رژیم اسرائیل با حمایت و بودجه آمریکا ساخته شده است) طراحی شده است و این یک تهدید اضافی برای تل آویو به شمار می رود.

این رسانه‌ صهیونیستی همچنین به سرعت این موشک و قدرت آن در اصابت به اهداف زیرزمینی اشاره و اعلام کرد که این موک می‌تواند بر سیستم‌های پیشرفته دفاعی غلبه کند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین به رونمایی ایران از پهپاد «غزه» اشاره کردند.

این وبسایت به نقل از "تل اینبار" که سال‌هاست روی موشک‌های ایران مطالعه می‌کند، نوشت: این رونمایی، «نمایش پیشرفت‌های ایران در زمینه موشک‌ها و پرنده های بدون سرنشین را نشان می‌دهد.

وی همچنین به بیهوده بودن تحریم‌ها و محدودیت های تکنولوژیک علیه ایران اشاره کرد.

صبح روز گذشته (یکشنبه) و در جریان بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، برای نخستین بار از موشک هایپرسونیک فتاح ۲ رونمایی شد.

فتاح ۲ موشک هایپرسونیک (ابرفراصوت) با قابلیت گلاید و همچنین کروز است که در دسته تسلیحات هایپرسونیک HGV و HCM دسته‌بندی می‌شود.

تنها ۴ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران فناوری این نوع از تسلیحات هایپرسونیک را در اختیار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha