ورزشکار شیرازی مدال پارآسیایی هانگژو را به شهدای فارس اهدا کرد
امید ظریف صنایعی

 شیراز-ایرنا- امید ظریف صنایعی مدال برنز رشته دو ومیدانی بازیهای پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگِژو چین خود را طی مراسمی به ۱۵ هزار شهید گلگون کفن استان فارس اهدا کرد.

این ورزشکار پرافتخار روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت:‌ پیش از این که به این مسابقات اعزام شوم در دیداری که با خانواده شهدا داشتم، نیت کردم درصورت کسب مدال آن را به شهدای استانم تقدیم کنم که این نیت بر آورده شد.

ارزش مدال ما در برابر خون شهدا هیچ است

ظریف صنایعی ادامه داد:‌ ارزش مدال ما دربرابرکاری که شهدای عزیز کردند،‌ هیچ است چرا که آنها از جانشان برای حفظ ایران گذشتند تا ما بتوانیم بدون دغدغه در مسابقات برون مرزی شرکت و افتخار کسب کنیم.

وی تاکید کرد:‌ مدالم را از این جهت تقدیم به شهدای گرانقدراستان فارس کردم تا سایر ورزشکاران هم به پاس قدردانی ازشهدای عزیزاین کار را انجام دهند.

ورزشکار شیرازی مدال پارآسیایی هانگژو را به شهدای فارس اهدا کرد
مراسم اهدای مدال

باید قدر دان باشیم

این قهرمان ملی گفت:‌ جوانانی که شهید شدند آینده سازان ایران بودند که هم اینک جایشان خالی است و باید قدردان باشیم.

به گزارش ایرنا در این مراسم آیت الله لطف الله دژ کام امام جمعه شیراز و سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس شرکت داشتند.

افتخارات امید

امید ظریف صنایعی برای دومین بار دربازیهای آسیایی شرکت داشت ، او در سال ۲۰۱۸ در جاکارتا در ماده دو ۴۰۰ متر مدال طلا کسب کرد و در ماده ۲۰۰ و ۱۰۰ متر هم نشان برنز گرفت و در هانگژو هم برنز گرفت تا در هر ۲ دوره صاحب مدال شود.

۱۶ ورزشکار جانباز، توان یاب، نابینا و کم بینایان استان فارس در چهارمین دوره بازیهای پارا آسیایی هانگژو با ۱۳ مدال با دست پُرمسابقات را ترک کردند، انداختن مدال نقره ساره جوانمردی برگردن فرزند سه ماهه اش حرکت جالبی بود که برای نخستین بار رقم خورد.

اسامی ورزشکاران اعزامی از فارس در هانگژو با پرچمداری ساره

امیدظریف صنایعی ،مهدی مرادی گوچی، مهدی اولاد، فاطمه امیرزادگان، سید علی اصغر جوانمردی، رضا حاتمی، علیرضا زارع در رشته دو و میدانی، فاطمه قائدی ( گلبال)‌ احمدرضا شاه حسینی، علیرضا بخت، مرتضی کریمی،سید سعید موسوی و علیرضا ایزدی در فوتبال پنج نفره، محمد دلیر در دوچرخه سواری، ساره جوانمردی پرچمدار کاروان ایران در رشته تیراندازی و علی اصغرغریب شاهی در وزنه برداری ‌ ورزشکاران شر کت کننده از استان فارس در بازیهای پا را آسیایی هانگژو،بودند.

همچنین میثم شجاعیان به عنوان مربی فوتبال،‌ و فاطمه برمشوری هم به عنوان مربی دو و میدانی از استان فارس در این رقابت ها شرکت داشتند.

فرزندان ایران نایب قهرمان شدند

به گزارش ایرنا کاروان شرکت کننده از کشورمان با نام فرزندان ایران در این بازیها ۴۴ طلا ، ۴۶ نقره و ۳۱ برنز کسب کردند و برای نخستین بار به مقام نایب قهرمانی دست یافتند، چین با ۲۱۴ طلا، ۱۶۷ نقره و ۱۴۰ برنز اول شد و ژاپن هم با ۴۲ طلا، ۴۹ نقره و ۵۹ برنز عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha