۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85297169
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس مجمع حقوق بشر بحرین: سخنان ولیعهد علیه غزه، خلاف موضع مردم ما است

تهران - ایرنا - رئیس مجمع حقوق بشر بحرین گفت: اظهارات ولیعهد بحرین در کنفرانس «گفت و گوی منامه» درباره غزه به هیچ وجه بیانگر اجماع و موضع مردم این کشور که همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کرده اند و خواستار لغو توافق عادی سازی روابط با تل آویو و اخراج سفیر این رژیم اشغالگر از منامه هستند، نیست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «باقر درویش» رئیس مجمع حقوق بشر بحرین در صفحه خود در شبکه ایکس توئیتر با بیان این مطلب افزود: بدنام کردن چهره سازمان‌ها، جریان ها، احزاب یا قشرهایی که با سیاست‌های حکومت همخوانی ندارند، بخشی از آداب گفتمان رسمی در بحرین است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های رسمی تحت انحصار دولت هستند، افزود: در آنها به اندازه کافی مواضع دولت علیه مخالفان وجود دارد.

درویش به این واقعیت اشاره کرد که ولیعهد بحرین در یک جهت‌گیری آشکار و بدون ابهام نسبت به موجودیت رژیم اشغالگر اسرائیل از همان ادبیات و لفاظی‌های مشابه برای شیطان جلوه دادن اصلی ترین بخش فلسطین استفاده می‌کند.

«سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین، شامگاه (جمعه)، در افتتاحیه کنفرانس «گفت وگوی منامه»، حمله مقاومت اسلامی فلسطن (حماس) به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

ولیعهد بحرین در این نشست با حمله به جنبش حماس که از حق ملت فلسطین در دفاع از خود و پایان دادن به اشغالگری صهیونیست ها پاسداری می کند، گفت: "صحبت کردن درباره اوضاع غزه دشوار است؛ اما نمی‌تواند سخت‌تر از زندگی تحت حملات پیوسته به غزه باشد. به نظر من هر دو طرف به آموزه‌های دینی پایبند نبوده‌اند، به همین دلیل من بر این باورم که بایست هر دو طرف را محکوم کنیم. من به صراحت حماس را محکوم می‌کنم."

سلمان بن حمد آل خلیفه در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد: حمله هفتم اکتبر [حماس] وحشیانه، وحشتناک و کورکورانه بود. آن‌ها زنان و کودکان و سالمندان را کشتند!

در همین حال، هزاران نفر از مردم بحرین شنبه شب در حمایت از مردم مقاوم غزه و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی دفاع نوار غزه به خیابان ها آمدند و راهپیمایی کردند.

در این پیوند، پایگاه خبری تحلیلی «رای الیوم» نوشت: پس از اینکه «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین در سخنانی در نشست منامه به شدت به حماس تاخت، مردم این کشور جواب وی را با برگزاری تظاهرات و شعارهای تند دادند. مردم بحرین به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی علیه عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر دادند. آنها شعار دادند: «ملت خواهان لغو عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی هستند»، «مردم بحرین خواهان پایان دادن به هر نوع عادی سازی با اشغالگران هستند».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha