۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85297171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقرار راهداران در جاده های برفگیر البرز

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85297171
استقرار راهداران در جاده های برفگیر البرز

کرج - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در کشور از استقرار تیم های راهداری در جاده های برفگیر این استان خبر داد.

علی زندی فر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر استقرار ماشین های سنگین و نیمه سنگین، ماسه و نمک نیز برای یخ زدایی از جاده های کوهستانی از جمله جاده گردشگری کرج – چالوس ، آزاد راه تهران - شما ل و جاده طالقان تامین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل البرز ادامه داد: اکنون ۲۰۰ نیروی انسانی در قالب ۳۵ تیم راهداری استان البرز در حالت آماده باش هستند و ۱۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین،‌ نیمه سنگین و سبک نیز در ۱۱ راهدارخانه استان البرز آماده خدمات رسانی شده است.

وی افزود: امسال تیم های راهداری استان در چندین مرحله به ایمن سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای البرز پرداختند؛ اکنون حدود یک کیلومتر گالری نیمه پیش ساخته در نقاط بهمن گیر جاده کوهستانی کرج – چالوس در دست نصب و احداث است .

زندی فر گفت : از یک ماه پیش تاکنون محور کرج – چالوس در دست لق گیری سنگ ها و ایمن سازی مسیر قرار دارد؛ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۶ این مسیر مسدود می شود و این اقدام تا ۲۱ آذر ماه سال جاری ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و  حمل ونقل جاده ای  البرز ادامه داد: بهسازی و زیباسازی تونل کندوان از پنجم تا ۲۱ آذر ماه سال جاری انجام می شود که برای این مدت مجوز انسداد مسیر اخذ شده است .

وی اظهار کرد: با توجه به نصب تابلو و ایمن سازی میزان سقوط خودرو در رودخانه کرج به کمترین سطح خود رسیده است ؛ سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷ فقره سقوط خودرو در رودخانه کرج داشتیم که از آن سال تاکنون تنها یک مورد ثبت شده است .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای  البرز ادامه داد: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال طی۲ سال اخیر صرف بهسازی ، احداث و آسفالت ۱۲۴ کیلومتر راه روستایی البرز شده که طی ۲۵ سال گذشته این حجم عملیات عمرانی در راه های روستایی استان کم سابقه بوده است.

زندی فر گفت : محور شمشک به دیزین پس از حدود ۶ سال انسداد با اهتمام راهداری البرز امسال بازگشایی شد و اکنون شرکت پیمانکاری در حال بهسازی و ایمن سازی مسیر است.

استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۵ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.

طبق پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی از امروز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری با بارش برف و باران در این استان فعال خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha