۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 85297216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باباغلام ۸۳ ساله، مسن ترین عضو کتابخانه عمومی ایلام همچنان عاشق مطالعه

ایلام - ایرنا- غلام عاشورزاده کهنسالترین عضو کتابخانه های عمومی و سیار ایلام است که با ۸۳ سال سن یکی از فعال ترین اعضای این مرکز فرهنگی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وی اهل روستای پاکل گراب از توابع شهرستان بدره و متولد ۱۳۱۹ است که پیشتر کارگر ساختمانی بوده ولی در کنار آن به کتاب و مطالعه علاقه فراوانی داشته است.

وی دارای چهار فرزند دختر و پسر و سه نوه است که به علت علاقه فراوان به کتاب روزی ۲ ساعت مطالعه دارد و علاقه خاصی به کتابهای تاریخی، قرآنی و مذهبی دارد.

بابا غلام که دارای تحصیلات ششم ابتدایی قدیم است، با راه اندازی کتابخانه سیار قاصدک مهربانی در فروردین ماه امسال به عضویت این مرکز درآمده و به عضو فعال این کتابخانه تبدیل شده و کتاب های زیادی را برای خود و نوه هایش به امانت می برد.

وی مدتی در کشور عراق زندگی کرده و علاوه بر زبان عربی به زبان انگلیسی نیز مسلط است.

کتابخانه سیار با عنوان "قاصدک مهربانی" طرح مشترک بین سپاه امیرالمؤمنین(ع) و اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام است که با هدف بهره مندی روستائیان و مردم مناطق دور افتاده از کتاب و ارایه خدمات کتابخانه ای، فروردین ماه سال جاری راه اندازی و فعالیتش را آغاز کرده است.

در این طرح هفت منطقه محروم و دور افتاده شهرستان ایلام شامل روستاهای "فاطمیه"، "هفت چشمه"، "بانقلان"، "چشمه کبود"، "پاکل گراب" و شهرک های"هجرت" و "شهید کشوری" از توابع شهرستان ایلام هدف این طرح قرار گرفته تا از خدمات این کتابخانه سیار عمومی برخودار شوند.

آبان تا اول آذرماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

سی و یکمین دوره هفته کتابخوانی با عنوان "آینده خواندنی است" نامگذاری شده است.

در حال حاضر ۵۰ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی با حدود ۳۵ هزار عضو زن و مرد در استان ایلام فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha