۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85297218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از ۳۵ کتاب کودک به خط بریل در شیراز

شیراز – ایرنا – ۳۵ عنوان کتاب کودک به خط بریل در قالب آیین چراغ دیده در شیراز رونمایی شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی، آئین چراغ دیده از سوی انجمن اهل قلم استان فارس، موسسه آفتاب مهر صبا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز برگزار و از ۳۵ کتاب جدید بریل اینبار ویژه گروه سنی کودک رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین رونمایی گفت: استفاده از توانمندی‌های موسسات و بخش خصوصی و مردمی از برنامه‌های امسال این اداره کل بود و این همکاری بسیار بیش از تصور ما بود.

حمیدرضا قانعی افزود: رشد و توسعه فناوری بر میزان کتابخوانی اثر نگذاشته بلکه چنانکه شاخص‌ها نشان می‌دهد گونه کتابخوانی را تغییر داده است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های فارس با بیان اینکه جامعه ایران جامعه‌ای آگاه رو به رشد است، اظهار کرد: با این حال همنیشینی با کتاب و کتابخوانی در این آگاهی جایگاه ویژه‌ای دارد.

قیمت کاغذ کتاب‌های بریل سه برابر دیگر کتابها است

مدیرعامل موسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز در این مراسم رونمایی، یکی از نیازهای نابینایان را کتاب مناسب عنوان کرد، گفت: از آنجا که هزینه کاغذ چاپ و کتاب نابینایان ۲ تا سه برابر کاغذها دیگر کتاب‌ها است.

محمد قاسم شایسته نیا افزود: از مردم خیر و مسولان می‌خواهیم تا این زمینه به شکل ویژه مورد حمایت خود قرار دهند.

۳۵ کتاب رونمایی شده به کتابخانه‌های نابینایان می‌رود

حسن دهقان، رئیس انجمن اهل قلم نیز در این رویداد گفت: این ۳۵ کتاب که به خط بریل چاپ شده است در کتابخانه‌های مؤسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز، مجتمع آموزشی نابینایان شوریده شیرازی و بخش نابینایان کتابخانه ملا محمدعلی شفیعی ارسنجانی در اختیار روشن‌دلان قرار می‌گیرد.

در این رویداد از تلاش‌های محدثه اسلامی، دختر نابینای شیرازی که در کنکور امسال رتبه ۲۶۵ را بدست آورد و در رشته روانشناسی دانشگاه شیراز پذیرفته شد، فاطمه رحیمی، دانش‌آموز ۹ ساله‌ای که ۶۶ کتاب را در یک سال خوانده، گروه موسیقی نابینایان رندان مست و محسن رضوی، نویسنده‌ای که دو کتاب وی به خط بریل چاپ شده تجلیل و قدردانی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha