کارشناس فوتبال: سرمربی تیم ملی به جوانان بها دهد

تبریز - ایرنا - کارشناس و پیشکسوت فوتبال تبریز گفت: سرمربی تیم ملی باید به جوانان بها دهد و از حضور آنها در ترکیب تیم ملی استفاده کند.

«اصغر اعتباری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: در تیم ملی جای کی روش و قلعه نویی عوض شده و بازیکنانی که کی روش به تیم ملی دعوت می کرد این بار از سوی قلعه نویی در ترکیب قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: همان نفراتی که در دوران کی روش پیراهن تیم ملی را پوشیدند امروز به رغم گذشت چند سال و بالا رفتن سنشان، باز هم به تیم ملی دعوت می شوند و این فرصت را از جوانان می گیرد.

اعتباری با بیان اینکه قلعه نویی باید این جسارت را در خود ایجاد کند و با دعوت بازیکنان جوان و با انگیزه، آینده تیم ملی را تضمین کند، گفت: معنایی ندارد در جایی که بازیکنان جوان و با انگیزه بالا وجود دارد از بازیکنان پا به سن گذاشته استفاده شود.

وی با بیان اینکه ارزش دادن به جوانان، آینده تیم ملی را تضمین می کند، گفت: دعوت از انصاری فرد و ابراهیمی که دیگر فایده ای برای تیم ملی ندارند کار بیهوده ای است و قلعه نویی باید جای آنها را به مهدی پور از استقلال و دیگر بازیکنان در تیم های دیگر بدهد.

اعتباری به سخنان قلعه نویی در مورد جوان گرایی اشاره کرد و گفت: این مربی ادعا می کند که زمان جوانگرایی را می داند، باید بگویم بهترین زمان برای جوانگرایی همین حال حاضر است، بازی با هنگ کنگ بهترین فرصت بود تا جوانان محک زده شوند و به نظرم شکست دادن این تیم برای جوانان مثل آب خوردن بود.

کارشناس فوتبال: سرمربی تیم ملی به جوانان بها دهد

تعطیل کردن تمرینات برای تراکتور مثل سم است

اعتباری به وقفه های متعدد در لیگ برتر و عدم بهره گیری تراکتور از این فرصت ها اشاره کرد و گفت: با هر بار تعطیلی، سرمربی از اسپانیا سردر می آورد و بازیکنان نیز به گوشه و کنار جهان می روند در صورتیکه تیمی مثل تراکتور که در چند پست ضعف دارد، باید از این فرصت ها برای ترمیم و تقویت استفاده کند.

وی اضافه کرد: پس از گذشت ۱۰ هفته، سرمربی هنوز به ترکیب نهایی و ایده آل تیم دست نیافته و همچنان در مرحله آزمون و خطاست در صورتی که یک مربی حرفه ای، باید در این مدت، نقاط ضعف را شناسایی و تیم را تقویت می کرد.

وی اضافه کرد: نمی دانم در تراکتور چه خبر است پس از شکست های پی در پی، قرارداد سرمربی را تمدید می کنند و این در هیچ باشگاهی نمونه ندارد.

اعتباری همچنین از بی توجهی خِمز به تیم های پایه تراکتور انتقاد کرد و گفت: در اروپا به بازیکنان ۱۶ و ۱۷ ساله میدان می دهند اما ظاهرا این فرد اعتقادی به جوانان ندارد و بر استفاده از بازیکنان بزرگسال اصرار دارد.

وی همچنین به شیوه بازی با عقب در تراکتور اشاره و از آن به عنوان بزرگ ترین نقطه ضعف تیم یاد کرد و گفت: کادر فنی باید این معضل را در تراکتور از بین ببرد در فوتبال امروز، بازی از یک جناح شروع می شود و جناح های دیگر و خط وسط، کار را تمام می کنند و بازی با عقب منسوخ شده است.

تیم فوتبال تراکتور در پایان هفته دهم با ۱۵ امتیاز در رده ششم قرار دارد و در هفته یازدهم، در چهارم آذرماه در تبریز به مصاف فولاد خوزستان می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha