۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85297258
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارش شدید باران در کردستان/ سامانه بارشی تا سه‌شنبه فعال است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: در حال حاضر بارش شدید باران بر آسمان استان حاکم است و بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز سه‌شنبه بر روی استان است.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براین اساس، وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت ابری با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد، کاهش دید و در ارتفاعات و گردنه ها و مناطق سردسیر، بارش برف، کولاک و مه آلودگی پیش بینی می شود.

وی افزود: طی فردا فعالیت این سامانه در بعضی از ساعت خصوصا در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان، وزش باد گاهی شدید ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: از لحاظ دمایی مطابق با هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴۰، از امروز تا صبح روز چهارشنبه دما روند کاهشی خواهد داشت و دمای شبانه در صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اکثر نقاط استان در محدوده یخبندان قرار دارد.

وی در ادامه به میزان بارندگی در نقط مختلف استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سروآباد با ۳۶.۸ میلی متر، کامیاران با ۲۶.۹ میلی متر، سنندج، آویهنگ، موچش، بابارشانی و گل تپه با ۱۷ میلی متر و هزارکانیان با ۱۶.۷ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha