قصه‌گویان برتر گیلان معرفی شدند

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲
کد خبر: 85297285
قصه‌گویان برتر گیلان معرفی شدند

رشت - ایرنا - برگزیدگان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان امروز (دوشنبه) طی مراسمی در رشت معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هیات داوران بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان گیلان، قصه گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را در بخش‌های مدرن، کلاسیک، آئینی و سنتی، زبان اشاره، سردار سلیمانی، قصه لبخند، قصه کودکان مظلوم غزه و قصه‌های نیروی انتظامی را معرفی کردند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، فاطمه قوامی با قصه "سه خواهر" برگزیده شد و در بخش دختران و پسران مدرن کلاسیک، عسل شیرین‌پور با قصه "خر برفت"، آنیسا خورسندفر با قصه "دیو دیگ به سر" و ماهک علیزاده با قصه "گلابتون "به ترتیب رتبه نخست تا سوم را بدست آوردند.

در بخش زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک هدیه عاشوری با قصه "پلنگ خوب" رتبه نخست را به دست آورد؛ طاهره رمضانی‌نژاد با قصه "موش کتابخانه " در جایگاه دوم قرار گرفت و سمیه رنجبر با قصه "هنریتا و تخم مرغ طلایی" سوم شد.

در بخش دختران و پسران و قسمت آئینی و سنتی، هلیا میزاخانی با قصه "کیومرث" رتبه نخست را کسب کرد و در بخش زنان و مردان قسمت آئینی و سنتی فاطمه زارعی با قصه "رستم و اکوان دیو "در جایگاه نخست قرار گرفت.

در بخش زبان اشاره سیده فهیمه تولائیان با قصه "کرم سه نقطه"، در بخش سردار سلیمانی محمود شعبانی با قصه "او یک قهرمان بود"، در بخش قصه‌ لبخند فاطمه نصیر با قصه "یک دقیقه هیس!" و در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه فاطمه گلگلی با قصه "مادر مادر "است، اسما نبات پور با قصه "بچه‌های غزه"، فاطمه زهرا کریمی با قصه" ملکه مهربان "و "باغچه و سنا سوناز با قصه هرگز کوچ نمی‌کنم" برگزیده شدند.

اسامی شایستگان تقدیر

در بخش مادربزرگ ها و پدربزرگ ها، خدیجه توسلی با قصه مروارید گمشده، میترا شکرگزار با قصه برادر دیوانه برادر عاقل و حمیدرضا ربیعی با قصه اسکندر شاخدار، در بخش دختران و پسران بخش مدرن کلاسیک، یکتا رحیمی با قصه آوازی برای وطن، فاطمه منتظری با قصه در صدف، در قسمت زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک، رضا پیله‌ور با قصه آهوی گردن دراز و فاطمه نوروزی با قصه گنج در دریاچه مهتابی شایسته تقدیر شدند.

در بخش دختران و پسران بخش آئینی و سنتی، ستیا فرساد با قصه" سهراب و گردآفرید"، بخش زبان اشاره سمیه رمضانی با قصه "عروسک نخی "نیز شایسته تقدیر مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شدند.

مرحله استانی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» ازروز شنبه در گیلان آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

رقابت استانی ۷۵ قصه‌گو در گیلان آغاز شد

استفاده از ابزار تربیتی قصه‌گویی در کودکستان‌ها با جدیت دنبال شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha