همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد خراسان‌شمالی تقدیر شدند

بجنورد- ایرنا- همسران جانباز بالای ۷۰ درصد خراسان شمالی امروز(دوشنبه) در آیینی به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) با حضور مسوولان استان تقدیر شدند.

به گزارش ایرنا، رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بجنورد در این آیین اظهار کرد: اقتدار نظام اسلامی مدیون شهدا و ایثارگانی است که بدون هیچ چشمداشتی در جبهه های حق حضور یافتند و کشور را از گزند دشمنان حفظ کردند.

محمد رحیم زارعی افزود: اگر امروزه شاهد پیشرفت و توسعه در بخش های گوناگون هستیم به دلیل آرامش و امنیتی است که شهدا و ایثارگران در کشور برقرار کرده اند.

وی با بیان اینکه همسران جانبازان، پرستارانی با یک عمر ایثارگری هستند، گفت: همسران جانبازان با الگو قرار دادن حضرت زینب(س)، سختی ها و مصیبت های بزرگی را به جان خریده و خود را وقف پرستاری از جانبازان رشید میهن کرده اند.

زارعی ادامه داد: ارزش کار همسران جانبازان اگر بیشتر از جانبازان نباشد، کمتر نیست زیراکه بسیاری از آنها فراتر از وظایف همسری سال های زیادی از عمر خود را وقف خدمت به این دلاورمردان کرده اند.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بجنورد خاطرنشان کرد: همسران جانباز، پرستاران گمنامی هستند که سالیان متمادی با عشق و ایثار آرامش‌ را به همسران خود هدیه کرده اند.

ارایه بیمه خدمات درمانی به ۲۲ هزار جانباز و ایثارگر

مدیر شرکت بیمه دی در خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: این شرکت بیمه به ۲۲ هزار جانباز و خانواده ایثارگر در استان بیمه خدمات درمانی ارایه می دهد.

جعفروفایی افزود: این شرکت بیمه ای با ۱۰۲ مرکز درمانی در خراسان شمالی شامل بیمارستان، آزمایشگاه ها، درمانگاه ها و مطب پزشکی قرارداد دارد تا جامعه ایثارگری و جانبازان به راحتی خدمات درمانی را دریافت کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح دارو رسان برای جانبازان ۷۰ درصد و بالا تر در استان، گفت:  در این طرح جانبازان با ثبت سفارش در سامانه «دی دار» داروهای خود را درب منزل دریافت می‌کنند.
مدیر شرکت بیمه دی در خراسان شمالی افزود: در این طرح جانباز برای دریافت دارو نیازی به پرداخت وجه ندارد و مبلغ مورد نظر توسط بنیاد شهید به عنوان بیمه‌گر طرف قرار داد با بیمه دی پرداخت شده است.

وفایی از الکترونیکی کردن ارایه مدارک و اسناد توسط بیمه شوندگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رویکرد این است که با حرکت به سوی الکترونیکی کردن، خدمات‌رسانی بهتر و سریع تر به شهروندان ارایه شود.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی برگزار و از همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد استان تقدیر شد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha