۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85297407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۳۲ حلقه مطالعاتی در استان بوشهر/ فعالان حوزه کتاب استان تجلیل شدند

بوشهر-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با توسعه حلقه‌های مطالعاتی استان اکنون شمار آنها به ۳۲ حلقه رسیده و این حلقه‌ها بیش از ۵۰۰ عضو دارند.‏

به گزارش خبرنگار ایرنا، "عبدالرحیم افروغ" روز دوشنبه در آئین تجلیل از کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان بوشهر اظهار کرد: جامعه امروزی به توسعه کتابخوانی و حلقه‌های مطالعاتی نیاز دارد و به جرأت می‌گویم که بیش ‏از ۵۰ درصد آسیب‌هایی که امروز در جامعه وجود دارد، می‌توان با کمک حلقه‌های مطالعاتی برطرف کرد.

وی افزود: بدون تردید جوانان با کتابخوانی آگاه‌تر شده و بر اساس کتاب نسبت به مسائل پیرامونی خود شناخت پیدا می‌کنند.‏

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: دولت سیزدهم با برنامه های ویژه نگاه خاصی به حمایت از حوزه کتاب از کمک به مولفان تا وضعیت نرم افزاری و سخت افزاری کتابخانه ها دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در یک سال اخیر در کتابخانه‌های عمومی استان پنج هزار برنامه ترویجی اجرا و ‏‏۶۰۰ هزار جلد کتاب به امانت داده شده است.

حیدر راهب افزود: همچنین در سال جاری کتابخانه‌های استان بوشهر در چهار شاخص رشد داشتند که همه این اتفاقات را مرهون تلاش خالصانه و مجاهدانۀ همکاران و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان می‌دانیم.‏

وی ادامه داد: استان بوشهر در حال حاضر ۱۴۰ کتابدار که از این شمار پنج نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

فعالیت ۳۲ حلقه مطالعاتی در استان بوشهر/ فعالان حوزه کتاب استان تجلیل شدند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: با نگاه ویژه‌ای که دولت سیزدهم به توسعه و کیفی‌سازی زیرساخت‌های کتابخوانی ‏دارد، در استان بوشهر توسعه فضای کتابخوانی و بازطراحی آنها بخوبی عملیاتی شده است.

راهب افزود: ساخت کتابخانه مرکزی که به یک مطالبه ۲۰ ساله در استان بوشهر تبدیل شده است، در دولت سیزدهم به طور جدی زنده شده و با هم‌افزایی که میان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای ساخت این مرکز شکل گرفته، پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی آن تا پایان سال محقق شود.

در این آیین از ۱۴ برگزیده شامل کتابدار برتر، کتابخوان برتر، قاضی برتر و خبرنگار برتر تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha