بسیج در همه عرصه‌ها پیشرو و پیش برنده بوده است

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بسیج در ۴۴ سال گذشته علاوه بر اینکه در همه عرصه‌ها پیشرو بوده، نقش پیش برندگی و تاثیرگذاری بر بیرون را هم داشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی روز دوشنبه در دیدار دست‌اندرکاران گرامیداشت هفته بسیج با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: بسیج با ایفای نقش پیش روندگی و پیش برندگی توانسته است راه را برای بسیاری از مجموعه‌ها و دستگاه‌ها باز کند.

وی گفت: بسیج در عرصه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و هر جا که نیاز بوده با ورود خود توانسته است گره‌های بزرگی از این ملت را بگشاید و در کنار ملت برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مسیر را باز کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: افتخار ما این است که در راس بسیج فرمانده بزرگ، حکیم و فرزانه‌ای قرار دارد که همواره در همه فراز و نشیب‌ها با منویات خود ما را از گردنه‌ها عبور داده است.

وی با اشاره به اینکه خصلت بسیج، مردمی بودن آن است گفت: امروز بسیاری از کشورها که سال‌ها زیر یوغ استعمار قرار داشته و توانسته‌اند از زیر یوغ استعمار بیرون بیایند به خاطر نسخه بسیج بوده است.

سردار مهدوی با بیان اینکه نقش بسیج در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست گفت: بسیجیان دوش به دوش رزمندگان و نیروهای مسلح ایستادگی و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کردند لذا بسیاری از عملیات‌ها توسط نیروهای بسیجی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در حوادث غیرمترقبه اولین نقش را بسیجیان داشتند اظهار کرد: در اقصی نقاط ایران گروه‌های جهادی بسیجی با خدمات رسانی در عرصه‌های مختلف نقش مهمی دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امنیت را رکن مهم هر جامعه عنوان کرد و افزود: بسیج در کنار سایر نیروهای امنیتی به ناامنی‌ها ورود پیدا کرد و موفق شد عوامل و سرسپردگان را شناسایی و جمع کند.

وی گفت: تلاش‌هایی که بسیج در حوزه فرهنگی و جهاد تبیین انجام داده در شرایطی است که دشمن امپراطوری رسانه‌ای در اختیار دارد و همه این فعالیت‌ها به واسطه تلاش‌های گروه‌های مختلف از جمله بسیج بوده است.

سردار مهدوی اضافه کرد: در عرصه دفاعی تیپ حرفه‌ای که در استان داریم مردم پایه است و عمده نیروهای آن نیروهای بسیجی هستند که با حضور خودشان از هر ماموریتی سرافراز بیرون آمده‌اند.

وی گفت: امروز ماموریت مهم سازمان بسیج علاوه بر حفظ آمادگی در عرصه‌های مختلف به ویژه آمادگی دفاعی و امنیتی، جهاد تبیین است و در استان خراسان جنوبی با هدایت‌های نماینده ولی فقیه و قرارگاهی که در این راستا تشکیل شده، برنامه ریزی‌های خوبی برای همه دستگاه‌ها و اقشار صورت گرفته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: آنچه اهمیت دارد، توکل و اخلاصی است که در مجموعه بسیج و بسیجیان وجود دارد و هر حرکت پیش برنده‌ای داریم به خاطر توکل و اخلاص بسیجیان بوده و مشکل جامعه اداری ما این است که تفکر بسیجی جای خود را کمرنگ کرده است.

وی گفت: تفکر بسیجی اخلاص، توکل و اراده است و اگر بتوانیم بر مدار تفکر بسیجی به درستی حرکت کنیم قطعا بسیاری از مشکلات امروز به راحتی حل خواهد شد و از آن عبور خواهیم کرد.

۲۹ آبان‌ تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، هفته بسیج نامگذاری شده است و برنامه‌های هفته بسیج امسال با شعار "بسیج، امید ملت ایران" برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha