۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85297413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایندگان سازمان های مردم‌نهاد خراسان‌شمالی انتخاب شدند

بجنورد- ایرنا- دومین دوره انتخابات نمایندگان سازمانهای مردم‌نهاد امروز (دوشنبه) در "شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم‌نهاد" خراسان‌شمالی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این دوره از انتخابات چهار نماینده تشکل های مردم نهاد خراسان شمالی نامزد شدند که بعد از شمارش آرا «محسن سنایی» با ۲۵ رای و «سید حمید حریری» با ۲۴ رای به عنوان نماینده منتخب تشکل های مردم نهاد استان انتخاب شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی در این نشست با تاکید بر ایجاد هم افزایی بین سمن ها، گفت: سازمان های مردم نهاد باید با استفاده از ظرفیت های ویژه ای که دارند بخش زیادی از نیازهای جامعه را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنند.

حسن ناهیدی افزود: سازمان های مردم نهاد به عنوان فعالان اجتماعی در بسیاری از بخش ها بویژه مقابله با آسیب های اجتماعی نقش موثری دارند.

وی یادآور شد: تاکنون با بهره گیری از سازمان های مردم نهاد اقدامات موثری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خراسان شمالی انجام شده است.

ناهیدی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت بهره گیری بیشتر از سازمان های مردم نهاد است، گفت: تشکل های مردمی جدای از اینکه هزینه ای از دولت دریافت نمی کنند بلکه در برنامه ریزی و پیگیری بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی دولت را همراهی کنند.

نمایندگان سازمان های مردم‌نهاد خراسان‌شمالی انتخاب شدند

صدور مجوز ۳۹ سازمان مردم نهاد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به سمن ها دارد، گفت: ۳۹ سازمان مردم نهاد(سمن) طی عملکرد دولت در استان مجوز فعالیت گرفتند که نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی داشته است.

حمیدرضا خاکشور افزود: مجوزهای صادر شده برای سمن ها بیشتر در حوزه های ازدواج، جوانان، جلوگیری از خشونت های خانوادگی، عفاف و حجاب و در زمینه سلامت بوده است.

وی تاکید کرد: تحقق توسعه مستلزم بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در مراحل توسعه است به گونه ای که باید از ظرفیت این سازمان غیر دولتی بیش از پیش بهره گیریم.

به گزارش ایرنا، سازمان مردم‌نهاد یا سمن‌ نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه میان مردم و قوای حاکم ایفا می‌کند، این نهادها در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند که بهبود وضعیت محیط‌ زیست، تشویق گروه‌ها و مردم به رعایت حقوق بشر و بالا بردن سطح رفاه اقشار محروم و آسیب‌پذیر در زمره سرفصل های این سازمان ها قرار می گیرد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha