۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85297423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: بسیج یک تفکر و فرهنگ است

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷
کد خبر: 85297423
امام جمعه بیرجند: بسیج یک تفکر و فرهنگ است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بسیج منوط به قشر و طیف خاصی نیست بلکه یک تفکر و فرهنگ است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار دست‌اندرکاران گرامیداشت هفته بسیج در خراسان جنوبی گفت: بسیج یک فرهنگ و در دو جهت نامحدود است.

وی افزود: اشخاص، اقوام و اصناف در هر شغل و لباسی دارای این تفکر باشند، بسیجی هستند و بسیج در نوع کار نیز محدودیت ندارد یعنی یک مورد خاص تعریف شده ندارد و اگر بخواهیم تعریفی برای آن بیان کنیم انجام وظیفه از هر نوع آن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیج در هر جا که وظیفه را شناخت، تمام قد می‌ایستد و یکی از وظایف گاهی مسائل نظامی است که ورود بسیج در جبهه‌های نظامی معادلات دنیا را عوض کرد.

وی با اشاره به آیه «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا به طور مسلم، دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت» گفت: گونه‌های اعجاز قرآن متفاوت و متعدد است که یکی از آنها اخبار غیبیه بوده و با مکتب انبیا خیلی دشمنی شده اما شاخصه‌های تاریخی نشان می‌دهد که دشمنی‌ها از اقوام مختلف در طول تاریخ مقطعی یا تک بعدی بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اما دشمنی یهود هم از زمان حضرت موسی (ع) که ناجی قوم یهود از ظلم فرعون بوده، مداوم است و بهانه‌ای بنی اسرائیلی شروع شده و دیگر اینکه در یک بُعد نبوده که بگوییم جنگ نظامی، اقتصادی یا اجتماعی باشد بلکه همیشه همه گزینه‌ها را برای دشمنی داشته‌اند و این موضوع را قرآن پیش بینی کرده است.

وی گفت: یهودیان دین حضرت موسی (ع) را براساس منافع خود تحریف کردند و بعدها علیه حضرت عیسی و باقی پیغمبران بنی اسرائیل ظلم کردند، تعداد زیادی پیامبر را کشتند و انگار نه انگار جرمی انجام داده‌اند، بعدها تحریف‌هایی در دین مسیح انجام دادند.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: آنها تحریف‌ها را به گونه‌ای انجام دادند که عوامل دیانتی ابزاری برای اهداف مادی می‌شوند؛ در یهودیان دین معنا ندارد و آنچه امروز به عنوان جامعه رسمی مسیحی مشاهده می‌کنید، هیچ کدام مسیحی نیستند و در آیات متعدد قرآن کریم در مورد بنی اسرائیل می‌توانیم بخوانیم.

وی افزود: در روایت داریم که از امام صادق (ع) پرسیدند اگر قومی ظلم کند می‌توان فرزندان آنها را ملامت کرد، ایشان فرمودند؛ خیر، هر کسی مسئول کار خودش است، بعد سوال پرسید که چرا خدا بنی اسرائیل را مورد ملامت قرار داده است و امام فرمودند چون خداوند می‌داند که نسل اینها به همان روش گذشتگان کارشان ظلم است و در قرآن قومی به جز بنی اسرائیل را این گونه ملامت نکرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مغول در مقطعی از تاریخ بدترین آسیب را زد اما هنوز چند نسل از آن عوض نشد، فرزندان مغول مروج اسلام بودند؛ مسجد گوهرشاد مسجد که در جوار حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را نسل مغولان ساخته است.

وی با بیان اینکه امروز نیز کسانی هستند که در جبهه‌های سیاسی علیه تعلیمات انبیا آگاهانه یا ناآگاهانه می‌جنگند، افزود: بسیاری از سران کشورهای مسلمان مجری دستورات صهیونیست‌ها هستند و چرا در جلسه ریاض غیر از رئیس جمهور ایران توسط بقیه کشورهای اسلامی موضع محکمی علیه این جنایات گرفته نشد؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی مسلمانان عواملی هستند که صهیونیست‌ها کاشتند و امروز از سکونت‌شان استفاده و بچه‌های مسلمان را شهید می‌کنند، دستگاه پاپ و تشکیلات سیاسی مسیحی ابزاری است در دست استعمارگران، قبرهای دسته جمعی که در کانادا پیدا می‌شود شناسنامه و بیوگرافی غربی‌ها است.

وی ادامه داد: این سفیدپوستان آمریکایی در واقع آمریکایی نیستند بلکه اروپایی هستند و اول سنگ آن‌ها به مردم مظلوم سرخپوست بومی آمریکا خورد و بعد سایر کشورهای مظلوم و حمله‌ به کشورهای بی‌پناه را در دستور کار قرار دادند؛ حدود ۱۰۰ میلیون سرخپوست را کشتند و روی قبرشان تمدن به ظاهر مدرن ایالات متحده آمریکا را ساختند لذا این شناسنامه آنهاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اما مسیحیان واقعی نسبت به مسلمین دوست هستند و به عنوان مثال "جورج جرداق" ادیب و شاعر مسیحی شیفته حضرت علی (ع) بود.

وی عنوان کرد: تفکر یهود و صهیونیست به عنوان غده خطرناک و سرطانی جامعه بشری است، امروز چهره صهیونیسم و یهودیان با جنایات و کودک‌کشی که در غزه انجام می‌دهند در سطح دنیا تباه شده و همه عالم به آنان با تنفر نگاه می‌کنند.

امام جمعه بیرجند گفت: پرده‌برداری از چهره صهیونیسم و ایادی آنان در سطح جهان مقدمه‌ای برای نابودی و محو آنان از صفحه روزگار است؛ در حالی که برخی چهره‌های هالیودی از فلسطین حمایت کردند اما هنوز در داخل ایران کسانی هستند که به سمت اسرائیل می‌غلتند و آیا وقت آن نرسیده که خود را از ننگ وابستگی به اسرائیل و اینکه بگوید برخی جریانات در ایران ذخایر ما هستند، نجات دهند؟

۲۹ آبان‌ تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، هفته بسیج نامگذاری شده است و برنامه‌های هفته بسیج امسال با شعار "بسیج، امید ملت ایران" برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha