روزانه ۲۲۵ تن مرغ وارد بازار آذربایجان‌غربی می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: طی روز گذشته و جاری روزانه ۲۲۵ تن مرغ گرم وارد بازار شده‌است و کمبودی در زمینه مرغ وجود ندارد.

خسرو شهبازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود عرضه مرغ به اندازه مصرف روزانه شهروندان، اشتیاق خرید برای تهیه و انبار کردن هنوز فروکش نکرده‌است ولی پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده شرایط به روال عادی خود بازگردد.

وی با بیان اینکه این کمبود موقتی علت‌های مختلفی دارد، اضافه کرد: کمبود سویا در کل کشور و مشکوک شدن ۲ واحد به بیماری آنفلوانزای مرغی از عللی بود که تمایل به جوجه ریزی را کاهش داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با بررسی ها و نمونه برداری انجام شده معلوم شد که موارد مبتلا بیماری نیوکاسل بوده و آنفلوانزای فوق حاد نبوده که واحد های درگیر به صورت کامل معدوم سازی شدند.

قیمت مرغ ۸۵۰ تا ۸۷۰ هزار ریال است

شهبازی با بیان اینکه کاهش جوجه ریزی در ماههای قبل ۶ تا هفت درصد نسبت به پارسال بود، بیان کرد: در شهریور ماه به قدری تولید افزایش یافته بود که بازار کشش تولید اضافه نداشت و حتی مرغ‌عای تولیدی به سن ۶۰ روز هم رسیدند.

وی اظهار کرد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار استان ۸۵۰ تا ۸۷۰ هزار ریال است و افرادی که به مبالغ بیشتر از این میزان فروخته باشند، به تعزیرات معرفی می شوند.

روزانه ۲۲۵ تن مرغ وارد بازار آذربایجان‌غربی می‌شود

وی گفت: در نیمه دوم مهرماه ۲.۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم و تاکنون در آبان ۴.۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده‌است که تامین کننده کامل نیاز استان است.

به گزارش ایرنا در هفته جاری شهروندان آذربایجان غربی از کمبود مرغ گلایه هایی داشتند که این کمبود موقتی بوده و از دیروز رفع شده‌است.

این استان با بیش از ۷۵۰ مرغداری از قطب‌های اصلی تولید گوشت مرغ بوده و حتی مازاد تولید نیز در برخی ایام سال دارد به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha