تحولات غزه محور گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری فرانسه و چین

تهران-ایرنا- روسای جمهوری فرانسه و چین طی گفت‌وگویی تلفنی بر توقف جنگ در نوار غزه تاکید و تشکیل دو دولت مستقل را راه حل برون رفت از بحران کنونی ارزیابی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین و امانوئل مکرون همتای فرانسوی‌اش، روز دوشنبه درباره جنگ فلسطین و اسرائیل تلفنی گفت‌وگو کردند و بر راه‌حل تشکیل دو دولت برای پایان دادن به این بحران تاکید کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است که رهبران دو کشور یگانه راه جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی را توقف جنگ غزه و خروج این باریکه از محاصره نیروهای اسرائیلی دانستند.

شی و مکرون تاکید کردند که راه حل ایجاد دو دولت مسئله کلیدی برای حل درگیری فلسطین و اسرائیل است.

روسای جمهوری دو کشور فرانسه و چین چهارشنبه هفته گذشته نیز در سانفرانسیسکو درباره جنگ غزه بحث کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است که شی و مکرون توافق کردند که به برقراری ارتباط در مورد مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای ادامه داده و به حفظ صلح و ثبات جهانی کمک کنند.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین نیز روز دوشنبه میزبان همتایان خود از کشورهای مهم مسلمان در پکن بود و در آنجا بر لزوم آتش بس در نوار غزه تاکید کرد.

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، از زمان آغاز بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی، دستکم ۱۳ هزار فلسطینی از جمله افزون بر ۹ هزار زن و کودک کشته و بیش از ۳۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

هزاران ساختمان از جمله بیمارستان ها، مساجد و کلیساها نیز در حملات هوایی و زمینی صهیونیست ها آسیب دیده یا ویران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha