برگزیدگان کتاب و کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری تقدیر شدند

شهرکرد - ایرنا - ۱۷ نفر از برگزیدگان هفته کتاب و کتابخوانی در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با گرامیداشت هفته کتاب در این استان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان هفته کتاب و کتابخوانی گفت: از این تعداد ۱۲ نفر برگزیده استانی و پنج نفر نیز به عنوان برگزیدگان کشوری در سی و یکمین دوره هفته کتاب در بخش‌های مختلف کتاب و کتابخوانی معرفی شده‌اند.

احمد فرهادی افزود: لیلا کیانپور کتاب‌دار برگزیده کشوری، پروین رئیسی مسئول کتابخانه ایثار سرتیشنیز به عنوان مسوول کتابخانه برتر، اسحاق رمضان‌نژاد به عنوان رابط فرهنگی برتر کشور، یعقوب شکوهی فرماندار شهرستان اردل به عنوان رئیس انجمن برتر شهرستان‌های کشور و شهین ریاحی به عنوان نیروی برتر پشتیبانی کشور در چهارمحال و بختیاری به عنوان برگزیدگان کشوری انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به برداشتن گام‌های موثر در خصوص طرح ساختار کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: تلاش می‌شود مشکلات ساختاری این نهاد به صورت بنیادی، ریشه‌ای و اصولی برطرف شود و امید می‌رود به این صورت شان و منزلت فرهنگی فعالان این حوزه ارتقا یابد.

فرهادی تاکید کرد: تقویت ارتباط نهاد کتابخانه‌ها با جوامع محلی، شهری و روستایی از مهمترین برنامه‌های این نهاد فرهنگی است.

برگزیدگان کتاب و کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری تقدیر شدند

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: ساختار کتابخانه‌ها با مشارکت و حضور مردم باید شکل بگیرد به همین دلیل انجمن کتابخانه‌ها در سطح شهرها و بخش‌های استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تلاش شده از ظرفیت کتابخانه‌ها متناسب با نیاز هر منطقه اعم از روستا و شهر کارگاه‌های آموزشی برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۶۲ باب کتابخانه و پیشخوان کتاب با زیربنای بیش از ۲۵ هزار متر مربع در استان گفت: از این تعداد ۱۰ باب کتابخانه در مناطق روستایی و مابقی در شهرها فعال هستند.

فرهادی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند و در طول سال چندین کتاب به امانت می‌گیرند، گفت: ۲۵۰ هزار کد ملی در سایت نهاد کتابخانه‌های استان ثبت شده است.

به گفته وی در کتابخانه‌های عمومی استان افزون بر امانت کتاب، کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های درس، نقد کتاب و معرفی کتاب نیز انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سالانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان امانت داده می‌شود که سرانه امانت کتاب در استان نیم کتاب به ازای هر فرد است.

فرهادی یادآور شد: سالانه نزدیک به ۴۰ هزار جلد کتاب جدید با موضوعات مختلف و در ۱۰ رده‌بندی به کتابخانه‌های استان ارسال می‌شود که با توجه به موقعیت کتابخانه ممکن است استقبال از کتابخانه و کتاب‌های مختلف متفاوت باشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha