۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85297791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرکت شتابان طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زنجان + فیلم

زنجان - ایرنا - طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر زنجان با سرعت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجراست و تحقق برنامه‌های این حوزه تا حدود زیادی به آورده متقاضیان بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهادی انقلابی است که براساس فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به‌منظور تأمین مسکن محرومان به‌ویژه روستائیان در چهارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تشکیل شد.

این نهاد از زمان پیروزی انقلاب اسلامی خدمات متعدد و متنوعی را به گروه های هدف خود ارائه کرده است که نمونه عینی آن را می توان در طرح هایی نظیر مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی یا اجرای طرح هادی روستاها مشاهده کرد.

متولیان این نهاد در استان زنجان طی سال های گذشته اقدامات گوناگونی را در راستای عمران و آبادانی روستاها با توجه به گستردگی آنها انجام داده اند که در دولت سیزدهم نیز با جدیت و شتاب بیشتری در حال اجراست.

خبرنگار ایرنا برای اطلاع از اقدامات و برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان زنجان به ویژه در حوزه نهضت ملی مسکن با رضا خواجه ای مدیر کل این نهاد گفت و گو کرده است.

حرکت شتابان طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زنجان + فیلم

ایرنا: یکی از اقدامات مهم این نهاد مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن است، در این خصوص توضیح دهید.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر خدمت رسانی در روستاها به ویژه مناطق محروم استان، در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان، اقداماتی را انجام می دهد.

در مجموع مقرر شده ۶ هزار واحد مسکونی در این شهرها توسط بنیاد مسکن ساخته شود که از این تعداد عملیات احداث ۲ هزار واحد آغاز شده است و در زمان حاضر از پیشرفت فیزیکی متفاوتی برخوردار هستند.

در کنار این اقدامات، بنیاد مسکن استان در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر به ویژه در زنجان پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر کاظمیه را در دست اجرا دارد که کمک به اداره کل راه و شهرسازی برای دستیابی به اهداف تعیین شده در حوزه مسکن دار کردن اقشار کم درآمد جامعه است.

پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر کاظیمه زنجان مردم محور است به این معنی که با مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم احداث می شود و بخشی از هزینه ها در این حوزه تسهیلات بانکی و بخش دیگر آورده خود متقاضیان است.

همچنین طبق برنامه ریزی ها در شهرستان ابهر نیز عملیات احداث ۶۰۰ واحد مسکن آغاز شده است تا در پیشبرد برنامه های راه و شهرسازی استان بیش از گذشته سهیم باشیم.

بنیاد مسکن استان از برنامه زمان بندی شده عقب نیست چرا که با تعاملات مشاوران راه و شهرسازی، واحدهای مسکونی به لحاظ تسریع در تکمیل شدن به صورت دقیق بررسی می شود.

حرکت شتابان طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زنجان + فیلم

ایرنا:چه تعداد واحد مسکونی در سفر رییس جمهور به زنجان افتتاح می شود؟

طبق تعهدات صورت گرفته همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به این استان ۶۴ واحد مسکونی گلشهر کاظمیه شهر زنجان و علاوه بر آن ۵۴ واحد در خرمدره و در مجموع ۱۱۸ واحد افتتاح خواهد شد.

در زمان حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن بنیاد طبق برنامه زمان بندی شده در حال انجام است و انحراف ۲ درصدی در اجرای طرح ها وجود دارد که امری طبیعی است.

موضوع مهمی که باید بر آن تاکید آورده به موقع متقاضیان است که نقش بسزایی در تحقق برنامه های بنیاد مسکن دارد؛ در صورت تاخیر و مشارکت پایین، تاثیر منفی بر روند ساخت پروژه ها برجا می گذارد و مشکلاتی ایجاد می کند.

کمک و مشارکت بیش از بیش گروه های هدف، امکان احداث، افتتاح و واگذاری واحدهای مسکونی را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می کند.

در احداث واحدهای گلشهر زنجان نوع خاک و زیرسازیها به دقت انجام و سپس عملیات اجرایی آغاز شد که هم اینک این طرح ها با سرعت خوبی در حال ساخت است، این پروژه به طور میانگین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما بلوک آماده افتتاح به پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی رسیده است.

ایرنا:پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن در سایر شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان چگونه است؟

سال گذشته ۱۰۰ واحد مسکونی را در صائین قلعه استان افتتاح کردیم و اکنون پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست ساخت به طور میانگین حدود ۷۵ درصد است.

در شهر هیدج به طور میانگین پیشرفت این واحدها ۷۰ درصد بوده و حتی تعدادی از واحدها به مرحله بهره برداری رسیده که از وضعیت خوب اجرای این طرح حکایت دارد.

در شهرستان خرمدره نیز ۷۲ واحد در حال ساخت است که ۷۷ درصد پیشرفت دارد و عملیات احداث تعدادی دیگر از واحدها به تازگی آغاز شده است.

حرکت شتابان طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زنجان + فیلم

پیشرفت واحدهای نهضت ملی مسکن در آببر طارم نیز ۴۵ درصد است و در مجموع میزان پیشرفت طرح ها بلوک به بلوک متفاوت است و طبق برنامه زمان بندی پیش می رود.

طبق تعهدات ایجاد شده واگذاری واحدها در مدت ۲ ساله تعریف شده درحالیکه تکمیل نشدن آورده متقاضیان موجب ایجاد وقفه و خلل در پیشبرد برنامه ها می شود.

خوشبختانه میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان نیز به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که طبق تسهیلات متمم قرارداد پرداخت می شود و کمک بزرگی به متقاضیان برای تکمیل آورده آنهاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha