استاد عراقی: پیروزی عملیات الاقصی امید را در دل اعراب زنده کرد

بغداد - ایرنا -  استادیار دانشگاه امام صادق (ع) بغداد با بیان این که در عملیات "طوفان الاقصی" فلسطینیان به پیروزی بزرگی دست یافتند، گفت: این پیروزی امید را در دل اعراب زنده و ثابت کرد که پیروزی و رهایی امری غیرممکن نیست و شکست رژیم صهیونیستی نیز از پاره شدن تار عنکبوت آسانتر است.

به گزارش ایرنا از بغداد دکتر فالح القریشی دوشنبه شب در نشست علمی بررسی نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در غزه که به همت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در بغداد برگزار شد اظهار داشت: ارتش اشغالگر صهیونیستی پس از شکست در عملیات طوفان الاقصی دوباره حقوق بشر را زیر پا گذاشت و حقوق زنان و کودکان را نادیده گرفت و هزاران نفر از آنها را به قتل رساند.

وی اضافه کرد: رژیم اشغالگر صدها بمب را روی مدارس، بیمارستان ها، عبادتگاه ها و کلیساهای نوار غزه پرتاب کرد و سیستم برق، آب و فاضلاب این منطقه را ویران کرد، ولی هیچ کس مانع این تجاوزها نشد.

القریشی با تاکید بر این که غرب در برخورد با نقض حقوق بشر در فلسطین از استانداردهای دوگانه استفاده می کند، افزود: غربی ها به اوکراین در حجم وسیع انواع کمک های نظامی، پزشکی و غذایی ارسال کرده اند، ولی همان ها از ارسال کمک به شهر استوار غزه، جلوگیری کردند.

استاد عراقی: پیروزی عملیات الاقصی امید را در دل اعراب زنده کرد

در ادامه نشست دکتر فیصل ریکان گفت امروز متاسفانه بدیهی ترین حقوق برای یک موجود زنده که همان حق آب و خوراک است توسط رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین نقض می شود و از کسی صدایی بلند نمی شود. وی افزود: بمب های ممنوعه که بر اساس کنوانسیون های بین المللی استفاده از آنها ممنوع است بر سر مردم فلسطین ریخته می شود اما مجامع بین المللی از آن چشم می پوشند چرا چون در ذات و ماهیت حقوق بشر غربی انسانی مورد تکریم است که اصول امانیسم را پذیرفته باشد.
در ادامه نشست شرکت کنندگان به ارائه مباحث خود در خصوص سخنرانی ها پرداختند. موضوع نقض آشکار حقوق بشر در غزه و عدم رعایت کنوانسیون های بین المللی در خصوص حقوق زنان، کودکان وسالمندان از مهمترین مباحث مطرح شده توسط حضار بود.
رایزنی فرهنگی بغداد در راستای حمایت از مردم فلسطین نشست های دوره ای را با حضور نخبگان و اندیشمندان عراقی در ما ه های اخیر برگزار کرده است .

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدا تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه در ۴۶ روز گذشته به ۱۳ هزار و ۳۰۰ و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است.

این دفتر افزود: از مجموع این شهدا پنج هزار و ۶۰۰ تن کودک و سه هزار و ۵۵۰ زن هستند و شمار شهدای کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار و امدادگر به ۲۰۱ نفر و نیروهای آتش نشان ۲۲ نفر و شمار روزنامه نگاران شهید نیز به ۶۰ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار، شمار افراد مفقود الاثر که همچنان در زیر آوار یا پیکرهایشان در خیابان ها مانده است و اشغالگران مانع دفن آنها می شوند به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که از این مجموع چهار هزار و ۴۰۰ زن و کودک هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha