۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 2750
کد خبر: 85297886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حوزه علمیه نجف: آمریکا و صهیونیست ها چاره ای جز توقف جنگ ندارند

بغداد - ایرنا - علمای حوزه علمیه نجف اشرف در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند که محور مقاومت در برابر تجاوز آمریکا و صهیونیست ها به غزه ایستاده است، از این رو متجاوزین چاره ای جز توقف جنگ ندارند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا در بغداد، در بخش دیگری از این بیانیه که در اختیار رسانه ها قرار گرفت آمده است: تلاش آمریکا برای از بین بردن مقاومت غزه، نمی‌تواند به بحران کنونی پایان دهد، زیرا محور مقاومت سلاح‌های مرگباری در اختیار دارد که اکثر آنها فاش نشده‌اند.
این بیانیه می افزاید: مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم مظلوم فلسیطین تاکنون تعداد زیادی از نظامیان آمریکایی را در عراق و سوریه به هلاکت رسانده است و نشان دادند که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها چاره‌ای جز توقف تجاوز ندارند.

در بخش دیگری از این بیانیه ضمن اشاره به گذشت ۴۵ روز از اجرای عملیات موفق «طوفان الاقصی»، تاکید شده است که دلیل ریخته‌شدن خون مردم غزه، حمایت آمریکا و غرب ریاکار از رژیم صهیونیستی است.

علمای نجف در این بیانیه آورده اند: فشار وارد ساختن اسرائیل به غزه، با واکنش حزب‌الله و مقاومت عراق و یمن در برابر این رژیم نامشروع مواجه خواهد شد.

در حالی نبرد میان نیروهای مقاومت و جنایتکاران صهیونیست وارد چهل و ششمین روز خود شده که بمباران مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مدارس غزه همچنان ادامه دارد و گزارش هایی تکان دهنده از نوار غزه مخابره می شود.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدا تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است.

این دفتر افزود: از مجموع این شهدا پنج هزار و ۶۰۰ تن کودک و سه هزار و ۵۵۰ زن هستند و شمار شهدای کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار و امدادگر به ۲۰۱ نفر و نیروهای آتش نشان ۲۲ نفر و شمار روزنامه نگاران شهید نیز به ۶۰ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار، شمار افراد مفقود الاثر که همچنان در زیر آوار یا پیکرهایشان در خیابان ها مانده است و اشغالگران مانع دفن آنها می شوند به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که از این مجموع چهار هزار و ۴۰۰ زن و کودک هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha