۲۳۱ طرح برق‌رسانی خراسان رضوی در حال اجرا است

مشهد-ایرنا- مجری طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ۲۳۱ طرح برق‌رسانی ویژه طرح نهضت ملی مسکن و بهسازی شبکه‌های برق روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون در خراسان رضوی در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، هادی مهدی زاده روز سه شنبه افزود: از این تعداد ۵۱ طرح در قالب برق رسانی به ۸۰۰ مشترک جدید روستایی و ۳۳۶ روستا در قالب طرح بهارستان (اصلاح و بهسازی شبکه روستایی) تامین اعتبار و اجرا شده است.

وی در تشریح وضعیت تامین اعتبارات طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پنج حوزه اعتباری برای طرحهای عمرانی این شرکت وجود دارد که شامل تامین برق پاسگاه های مرزی، تامین برق شهرکهای صنعتی، برق روستایی، اعتبارات تملک دارایی و طرح نهضت ملی مسکن است.

مجری طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان اینکه امسال حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه برق روستایی استان اختصاص یافته است، افزود: با اجرای این طرح ها علاوه بر برق رسانی به ۸۰۰ خانوار عشایری و ۱۴ روستای فاقد برق، رفع افت ولتاژ، جابجایی پایه های سد معبر، مقاوم سازی شبکه های داخل و خارج روستاها و رفع حریم و اصلاح روشنایی معابر روستایی نیز انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال، برق رسانی به ۸۰۰ مشترک جدید برق در قالب توسعه روستایی استان تامین اعتبار شده، هزار و ۲۰۰ انشعاب برق فروخته شده که در نوبت تامین برق قرار دارند و هزار و ۱۰۰ تقاضای دیگر برای دریافت انشعاب برق موجود است.

مهدیزاده ادامه داد: مقرر است ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از منابع داخلی شرکت در قالب توسعه شبکه های روستایی با اولویت های تعریف شده تامین اعتبار شود تا مشترکینی که در نوبت احداث شبکه هستند، به تعداد هزار و ۱۰۰ انشعاب متقاضی برقدار شوند، ضمن اینکه اعتبارات استانی امسال نیز با همت مدیران برق شهرستان ها جهش خوبی داشته است، از ۲۷۰ میلیارد ریال سرجمع موافقت نامه های این شرکت، ۷۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده و اولین سال است که تخصیص اعتبارات استانی در آبان ماه انجام می شود.

وی اضافه کرد: با اعتبارات مزبور اعم از اعتبارات استانی و منابع داخلی شرکت توزیع برق خراسان رضوی، می توان توسعه شبکه ها را برای اشتراکهای فروخته شده انجام داد و مدت نوبت ها را کم کرد تا در انتهای سال، فروش انشعابات بیشتری برای متقاضیان انجام شود.
مجری طرحهای عمرانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی عنوان کرد: از محل ابر پروژه ملی نهضت ملی مسکن کشور، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان فعالیت دولت سیزدهم، در این استان ساخته خواهد شد که در این راستا ۲۰۱ سایت ملی مسکن تعریف شده و این شرکت مسئولیت تامین برق آنها را برعهده دارد.

وی بیان داشت: بنابر مصوبات شورای عالی مسکن که به ریاست رییس جمهور برگزار شده است، تامین منابع مالی زیرساختهای طرح نهضت ملی مسکن سه سهم دارد که تامین یک سوم از آن بر عهده وزارت نیرو، یک سوم برعهده وزارت راه و شهرسازی و یک سوم برعهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها است، تاکنون یو.تی.ام و نقشه های تفضیلی ۱۷۳ سایت مسکن در استان دریافت شده و در نظر است تا ۲۰۱ سایت تهیه طرح و برآوردهای فنی و مالی انجام شود.

شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۲۰۱ مشترک و همه شهرستانهای استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز را زیر پوشش دارد که از این تعداد یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۸۰ مورد مشترک خانگی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha