فعالان فضای مجازی در برابر هجمه‌های دشمن، آرایش جنگی اتخاذ کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به آسیب‌ها و هجمه‌های متنوع فضای مجازی از کاربران و فعالان متعهد و خبرنگاران حرفه‌ای خواست با تولید و انتشار محتواهای لازم و مفید در برابر دشمنان آرایش جنگی اتخاذ کنند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دلسوزان به فرهنگ، ارزش‌های ملی و مذهبی و سرمایه‌های اجتماعی باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت فضای مجازی توجه داشته باشند و نکات و اشارات ظریف در آن را به عنوان راهبرد و مسیر حرکت خود اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید از سوی فعالان و متولیان فضای مجازی جدی گرفته شود و لازم است برای مدیریت این فضا همگان بسیج شوند و در مقابل تحرکات و آرایش هجومی معاندان و دشمنان دین و انقلاب اسلامی در فضای مجازی، نباید همیشه حالت دفاعی داشته باشیم، بلکه باید با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی حالت تهاجمی داشته باشیم.

او اضافه کرد: باید به برنامه‌ها و اهداف ضدانسانی و ضداخلاقی فرهنگ امانیسم غربی ضربه وارد کنیم زیرا بهترین دفاع حمله است و نکته بسیار مهم دیگر حضور و کنشگری جدی و موثر همه فعالان در حجم گسترده و با محتواهای غنی در عرصه رسانه و فضای مجازی است به نحوی که در افکار عمومی تاثیرگذار بوده و نقشه‌ها را برملا کند.

جعفرزاده افزود: به تجربه در تاریخ انقلاب اسلامی ثابت شده است که مقام معظم رهبری در فهم و درک مسائل جهانی و منطقه ای پیشتاز هستند و ضمن توجه به مسائل جاری در صحنه و تحلیل و بررسی آنها با ایمان کامل به وعده‌ها و سنت‌های الهی، راهبردهای اصلی برای تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی و مقابله با برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن را ارائه می‌دهند.

فعالان فضای مجازی در برابر هجمه‌های دشمن، آرایش جنگی اتخاذ کنند

راهبردهای مقام معظم رهبری راهگشای وضع به هم ریخته فضای مجازی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: نمونه این امر در قضیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است که معظم‌له متذکر شدند شکست این رژیم غاصب جبران نخواهد شد و رفته رفته، فرمایش ایشان با توجه به عمق جنایات رژیم کودک‌کش محقق می‌شود و در اهتمام به فضای مجازی و رسانه هم باید راهبردهای ایشان راهگشای وضع به هم ریخته در مدیریت این بخش باشد.

جعفرزاده اظهار کرد: باید برای رسانه‌های فعال و متعهد که طیف بزرگی از جامعه را پوشش می‌دهند، محتواهای دشمن‌شناسی و شناخت اهداف ، برنامه‌ها و ترفندهای دشمنان برای همراه ساختن افکار عمومی و راه‌های مقابله با آن را تولید کنیم و در اختیار فعالان و مدیران دلسوز فضای مجازی قرار دهیم تا از ناحیه آنها به صورت انبوه منتشر شود.

او تصریح کرد: فضای مجازی، حوزه‌ای بسیار گسترده و با اهمیت است و رصد و مدیریت آن از عهده یک متولی یا دستگاه خارج است و باید برای مدیریت آن، تقسیم کار صورت گیرد و اداره کل تبلیغات اسلامی نیز در این راستا تکلیف دارد.

وی به وجود محتواهای موثر و جذاب فرهنگی و ارزشی در برخی دستگاه‌ها از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه درباره مصادیق و موضوع‌های جهاد تبیین مثل حجاب و عفاف، محتواهای بسیار تاثیرگذار و جذابی در اختیار داریم اما در حوزه انتشار، دچار ضعف هستیم و لازم است به تناسب تولید محتوا در حوزه انتشار نیز همکاری‌هایی صورت بگیرد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و در آستانه انتخابات و به تناسب شور و حال و گفتمان‌های انتخاباتی و با توجه به احتمال هجمه‌های معاندان جهت مقابله با شور و نشاط و مشارکت مردم، رصد و بررسی فضای مجازی از ناحیه شورای فضای مجازی استان افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha