۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85298084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روابط آمریکا-اسرائیل و ساز مخالف جوانان دموکرات

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبر: 85298084
روابط آمریکا-اسرائیل و ساز مخالف جوانان دموکرات

تهران – ایرنا – یافته های جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که گرچه حامیان دموکرات بایدن به نسبت دیگر طیف های سیاسی رضایت کمتری از نحوه رسیدگی وی به درگیری غزه دارند، با این حال آنچه که شکاف سنی را در میان این طیف از رای دهندگان ایجاد کرده، شدت نارضایتی جوانان دموکرات از سیاست خاورمیانه ای بایدن نسبت به دیگر گروه های سنی این طیف سیاسی است.

به گزارش ایرنا، تارنمای سی ان ان گزارش داد که دموکرات‌های جوان‌تر نسبت به دموکرات‌ های مسن‌تر دید بدبینانه‌تری به اسرائیل دارند.

در نظرسنجی ۱۸ تا ۲۲ آبان دانشگاه کوئینیپیاک (Quinnipiac) که حاشیه خطای آن ۲.۵ درصد است، میزان محبوبیت بایدن در مدیریت جنگ اسرائیل و حماس در میان دموکرات ها و رای دهندگان متمایل به دموکرات فقط ۵۶ درصد است. این در حالی است که بایدن در میان رای دهندگان دموکرات از اقبال ۷۶ درصدی در مورد عملکرد کلی خود برخوردار است.

بر اساس یافته های این نظرسنجی، اقلیت قابل توجهی از دموکرات ها و رای دهندگان متمایل به دموکرات (۳۶٪) با نحوه مدیریت جنگ جاری مخالفند. معمولاً این دسته از رای دهندگان را جوانان تشکیل می دهند.

اکثریت مهمی (۶۹ درصد) از دموکرات‌ ها و دموکرات‌ های جوان‌ تر از ۳۵ سال با نحوه واکنش بایدن به جنگ غزه موافق نبوده و فقط ۲۴ درصد آن را تایید می کنند. این موضوع در میان دموکرات‌ های مسن‌ تر برعکس است. اکثر دموکرات های ۶۵ ساله و مسن تر (۷۷ درصد) بایدن را در این مورد تایید کرده و بخش اندکی از آنان (۱۶ درصد) وی را تایید نمی کنند.

بایدن در طول جنگ غزه بیشتر از اسرائیل حمایت کرده که این موضوع خوشایند دموکرات‌ های جوان‌ تر نبوده است.

در پاسخ به این سوال که با کدام طرف، اسرائیلی ها یا فلسطینی ها، بیشتر همدردی می کنند، دموکرات های جوان تر از ۳۵ سال بیشتر با فلسطینی ها (۷۴ درصد) همدردی می کنند تا اسرائیلی ها (۱۶ درصد). همدردی دموکرات ‌های ۶۵ ساله و بالاتر نسبت به فلسطینی‌ ها، ۲۵ درصد و در قبال اسرائیلی‌ ها ۴۵ درصد است.

این شکاف سنی موجب شده که جهت گیری نظرات دموکرات ‌ها و رای ‌دهندگان متمایل به دموکرات به طور مساوی تقسیم شوند، به طوری که ۳۹ درصد مجموع رای دهندگان دموکرات با فلسطینی ‌ها و ۳۵ درصد آنها با اسرائیلی ‌ها همدردی می‌ کنند.

این یک تغییر بزرگ از آغاز جنگ اسرائیل و حماس است. در آن زمان ۴۸ درصد دموکرات‌ ها با اسرائیل و ۲۲ درصد آنان با فلسطینی ها همدردی می کردند.

با این حال، شکاف سنی که اکنون شاهد آن هستیم، عمیق ‌تر از این جنگ یا رابطه اسرائیلی‌ ها و فلسطینی ‌ها بوده و به دید دموکرات ها به اسرائیل و شریک دانستن آن بر می گردد.

اکثر دموکرات ها و رای دهندگان دموکرات (۷۰ درصد) معتقدند که حمایت از اسرائیل به نفع منافع ملی آمریکاست. موافقت دموکرات های ۶۵ ساله و بالاتر با این گزینه ۸۷٪ است.

دموکرات‌ های جوان ‌تر از ۳۵ سال اوضاع را متفاوت دیده و تنها ۴۰ درصد آنان معتقدند که حمایت از اسرائیل به نفع منافع ملی آمریکاست و اکثریت این گروه سنی (۵۲%) با این گزینه مخالفند.

دموکرات های جوان اعتقادی به کمک نظامی آمریکا به اسرائیل در جنگ غزه نداشته و تنها ۲۱ درصد آنان با این موضوع موافق بوده و ۷۷ درصد مخالف هستند. ۵۳ درصد دموکرات‌ های مسن‌ تر با این راهبرد موافق بوده و ۳۲ درصد آنها مخالفند.

در مجموع، ۴۹ درصد از دموکرات ‌ها و رای ‌دهندگان متمایل به دموکرات با حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل مخالف بوده و ۴۴ درصد موافقند.

در میان یک هزار و ۵۷۴ شرکت کننده این نظرسنجی، ۵۳ درصد موافق و ۳۹ درصد مخالف کمک نظامی بیشتر آمریکا به اسرائیل هستند.

از میان تمامی شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ۵۴ درصد با اسرائیل و ۲۴ درصد با فلسطینی ها همدردی کردند. اکثریت رای دهندگان تمامی طیف های سیاسی از جمله دموکرات، جمهوری خواه و مستقل (۷۳ درصد در برابر ۱۹ درصد) اعلام کردند که حمایت از اسرائیل به سود منافع ملی آمریکا است.

به نوشته سی ان ان، مشکل بایدن آن است که در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ به حمایت بیشتری از جوانان نیاز دارد. او در انتخابات سال ۲۰۲۰ با اختلافی ۲۰ درصدی رای دهندگان کمتر از ۳۵ سال را با خود همراه ساخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha