۳۰۰ میلیارد ریال برای نصب دوربین در جاده‌های خراسان رضوی اختصاص یافت

مشهد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نصب ۱۶ دوربین نظارت ترافیک جاده‌ای جدید در این استان اختصاص یافت.

جعفر شهامت روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای برنامه های زیر ساختی و ایمن سازی راههای خراسان رضوی به ویژه در جاده‌ها و گردنه‌های برف خیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سامانه های حمل و نقل هوشمند نقش شایانی در پیشبرد اهداف برنامه ریزی شده سازمان در مدیریت هرچه بهتر راهها و همچنین نظارت دقیق تر بر وضعیت رخدادهای جاده ای دارند و با افزایش و ارتقای این سامانه ها گامی بلند در تکمیل فرایند اهداف عالی دولت الکترونیک و به کارگیری توان حداکثری خدمات به زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع) در راههای استان خراسان رضوی برداشته خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: نصب و راه اندازی ۱۶ دوربین نظارت تصویری جدید در طول راهها و گردنه های حائز اهمیت استان، ضمن پوشش حداکثری جاده های فاقد نظارت تصویری، امکان پایش مستمر و نظارت تمامی رخدادهای جوی و ترافیکی را مهیا کرده است و برنامه ریزی و اطلاع رسانی وضعیت تردد به هموطنان با کیفیت بهتری صورت خواهد پذیرفت و با نصب آنها تعداد دوربین های مذکور در طول راههای استان به ۷۰ دوربین افزایش خواهد یافت.

شهامت افزود: در حال حاضر در راه های خراسان رضوی ۵۴ دوربین نظارت تصویری، ۱۳۷ سامانه ثبت تخلفات سرعت، ۱۳۶ تردد شمار القایی و ۱۲ تابلو پیام متغیر(v.m.s) در سطح راههای استان فعال است.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha